Trafic de coşmar pe drumul Iloviţa-Bahna-Cireşu

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Consiliul Judeţean Mehedinţi nu poate accesa fonduri externe pentru acest tronson

Peste patru milioane de euro investiţi şi un drum care, după ce a trecut printr-un început de modernizare, arată mai rău decât înainte. Este vorba de DJ 607 C, calea de legătură a 5.000 de oameni cu restul judeţului. Intrată în reabilitare cu fonduri europene, şoseaua trebuia să devină una modernă. Numai că firma elenă care a câştigat licitaţia, Balafas-Athena Iki, a abandonat lucrările când nu executase nici măcar jumătate din proiect.

Circulaţia pe acest sector este acum un coşmar. „Ne-am pus mari speranţe în construirea drumului. După ce firma grecească a abandonat lucrările, drumul a rămas într-o stare mai rea decât înainte. De-abia ajungi cu maşina aici şi, mai grav, este că dacă avem nevoie de pompieri sau de salvare, maşinile ajung cu foarte mare greutate”, susţine primarul comunei Cireşu, Doru Ţârlui. 

Sătenii sunt dezamăgiţi

Proiectul modernizării DJ 607 C, ce leagă DE 70 de şase sate din nordul judeţului, avea şi scop turistic. Atunci când au început lucrările, localnicii şi-au pus speranţe că vor avea în sfârşit o cale de acces modernă către localităţile lor. Mai ales că drumul duce şi către una dintre cele mai frumoase zone din judeţ. „Suntem legaţi foarte mult de Orşova, având probleme de serviciu. Ne descurcăm foarte greu, pentru că drumul este jalnic, nu avem mijloace de transport. Practic, nici nu avem ce să ocolim”, ne spune Stana Bobârsc, localnic.
Cei care sunt nevoiţi să circule zilnic pe acest drum sunt cei mai afectaţi. „Suntem prea mici ca să aflăm din ce cauză a plecat constructorul. Eu fac drumul ăsta zilnic. Lucrez sus la Gornenţi, fiind cel mai afectat. Bag sute de milioane în reparaţia maşinii”, ne spune Cioabă Cosmin.  

CJ Mehedinţi poate asigura doar cârpeli 

Pentru acest drum nu mai pot fi accesaţi bani europeni trei ani de acum încolo. Singura soluţie este cârpeala. “Contractul de execuţie pentru acest tronson de drum a fost semnat de Ministerul Integrării şi de constructor. Grecii care au lucrat la drum au părăsit lucrările din diverse motive. Există un litigiu între firma constructoare şi minister. Noi nu mai putem să accesăm fonduri externe pentru acest drum, maxim cinci ani urmând ca, aşa cum putem, prin resurse proprii să facem tot felul  de cârpeli. Pentru anul 2009, s-au alocat 24 miliarde pentru repararea asfaltului existent, de la E 70 până la intrarea în Iloviţa”, susţine Dana Chircu, şef Serviciu Drumuri din cadrul CJ Mehedinţi.   

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite