Taxa care omoară drumul spre mare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Taxa care omoară drumul spre mare
Taxa care omoară drumul spre mare

Noua taxă rutieră de la intrarea pe podul Feteşti-Cernavodă nu corespunde cu tratatele europene, susţin reprezentanţii Federaţiei Operatorilor de Transport Rutier.Plata tranzitării podului de la Feteşti a transformat traficul de pe Autostrada Soarelui într-un adevărat calvar.

Citiţi şi

adevarul.es- Prima maşină de serie care funcţionează numai cu baterii, de vânzare din 2010


Taxa introdusă de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) pentru trecerea podului de la Feteşti, de pe autostrada Soarelui Bucureşti-Cernavodă, încalcă tratatul cu Uniunea Europeană, susţin reprezentanţii Federaţiei Operatorilor de Transport Rutier (FORT).

„Statul nu poate să taxeze acest pod deoarece face parte din autostrada A2, iar tratatul cu UE stabileşte că România a primit derogare pentru aplicarea vignetei în forma actuală până la taxarea autostrăzilor“, ne-a declarat Augustin Hagiu, preşedintele FORT. Federaţia a trimis o sesizare către Comisia Europeană (CE) cu privire la introducerea taxei şi speră că va primi un răspuns în maximum 60 de zile.

Pe de altă parte, Dorina Tiron, directorul general al CNADNR, susţine că noua taxă a fost introdusă cu acordul UE. „Despre această taxă s-a discutat şi la UE, care şi-a dat acordul. Exista o posibilitate şi pentru varianta de abonamente, dar UE nu a fost de acord, aşa că am scos-o“, a declarat Dorina Tiron, citată de Mediafax. Referitor la reclamaţia făcută de FORT la Comisia Europeană, Tiron a spus că „fiecare e liber să depună sesizări“.

Plătim ca să stăm la coadă

Deşi a fost anunţată de ceva vreme, instaurarea taxei pentru traversarea podului peste braţul Borcea a generat revoltă printre participanţii la trafic. În ciuda scopului secundar, de fluidizare a traficului, barierele nu au făcut altceva decât să îl aglomereze. Cei mai afectaţi de această măsură sunt locuitorii din Feteşti care au locuri de muncă în Cernavodă şi fac naveta zilnic.

„Nu ne convine să plătim câte 20 de lei în fiecare zi pentru a merge la lucru: o dată la venire, o dată la plecare. Asta înseamnă 500 de lei lunar, iar din salariu cu  ce mai rămânem?“, întreba un locuitor din Feteşti. Cu toate că oficialii CNADNR susţin că UE a exclus varianta abonamentelor, surse din industria de profil spun că la Ministerul Transporturilor se discută introducerea acestora doar pentru riverani, însă valoarea acestora va depăşi 100 de lei pe lună.

Măsura îi afectează şi pe agenţii economici. „Noi aflasem iniţial că pentru microbuze se vor percepe 25 de lei şi am încheiat contractul cu o firmă de construcţii, să îi transportăm călătorii, cu un preţ. Dar dacă este 35 de lei o trecere, vom fi nevoiţi să mărim tariful, dar riscăm să ne pierdem clienţii“, explică Marin Nicolae, din Ialomiţa.

La fel de nemulţumiţi sunt şi transportatorii, cu atât mai mult cu cât taxa creşte direct proporţional cu gabaritul autovehiculului. „Întrebarea este: nouă cine ne plăteşte timpul pierdut? Am parcurs zece kilometri într-o oră. Ca să nu mai vorbim de bani. Pentru acest TIR am plătit 68 de lei, în condiţiile în care plătesc deja rovigneta, care este de 46 de lei, şi o taxă de drum când alimentez“, s-a revoltat şi Daniel Roşu din Hunedoara, şofer de TIR.

Trafic aglomerat

Staţia a fost deschisă ieri la ora 7.00, iar cel mai aglomerat a fost sensul de mers dinspre Feteşti spre Constanţa în intervalul orar 7.00 - 10.00 şi între 14 şi 18.00, a declarat Dorin Dragomir, şeful agenţiei de pe autostradă. De asemenea, nu s-au înregistrat, până acum, incidente majore.

„Ştim doar că a existat un şofer care a făcut un scandal mai mare şi care avea pe maşină un permis de trecere de la Palatul Parlamentului“, a afirmat Dorin Dragomir. Cei care locuiesc în Cernavodă şi au locuri de muncă în oraş, în Constanţa sau în Medgidia au cel mai puţin de suferit.

„Până în prezent, nu am primit plângeri din partea locuitorilor din Cernavodă“, a declarat primarul oraşului, Mariana Mircea. „Chiar dacă sunt şi muncitori care fac naveta spre Feteşti, aceştia sunt prea puţini şi, probabil, de aceea nu ne-au fost semnalate nemulţumiri“, a explicat edilul.

Tarife foarte mari

Taxa pentru motociclete este de 7 lei pentru o trecere, de 10 lei pentru autoturisme şi de 35 de lei pentru microbuze şi autovehicule cu masa totală maximă autorizată de sub 12 tone.

Pentru autobuze, autocare şi autovehicule cu masa totală maximă autorizată mai mare sau egală cu 12 tone şi cu maximum trei axe, taxa a fost stabilită la 47 de lei, iar pentru camioanele mari, tariful este de 68 de lei.

Rute ocolitoare

Pentru cei care vor să evite aglomeraţia de la ieşirea de pe Autostrada Soarelui spre Cernavodă, Poliţia recomandă următoarele rute alternative:

DN 2 Bucureşti - Urziceni şi, în continuare, DN 2A Slobozia - Hârşova - Constanţa sau Autostrada A 2 Bucureşti - Lehliu, apoi DN 3 Lehliu - Călăraşi, trecerea Dunării cu bacul şi, în continuare, Ostrov - Adamclisi - Cobadin - Basarabi - Constanţa.

Dar nici aceste rute nu sunt scutite de cheltuieli suplimentare. Pe lângă consumul de combustibil, mai este Podul de la Giurgeni, unde pentru un autoturism se plătesc 8 lei. De asemenea, trecerea cu bacul pe la Ostrov se plăteşte cu 25 de lei pentru fiecare autoturism.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite