Sute de profesori nu au ştiut nimic la titularizare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tinerii care s-au înscris anul acesta la examen spun că subiectele au fost grele

Deşi în acest an s-a acordat o mare atenţie organizării concursului de titularizare şi s-a mers până acolo încât echipaje ale Serviciului Român de Informaţii au supravegheat desfăşurarea examenului şi pe profesorii care au făcut parte din comisia de examinare, corectitudinea acestui examen este discutabilă.

În primul rând, candidaţilor care nu au putut să rezolve subiectele primite, li s-a permis să predea comisiei o coală albă şi să iasă din examen, fără să fie afectaţi în vreun fel. „Am intrat în sala de examen de la Forestier în jurul orei 8.00. Subiectele au venit târziu, pe la ora 10.00. Eu particip pentru prima oară la examenul de titularizare, dar am predat anul trecut ca suplinitor pe catedra de religie. După ce am primit subiectele, am constatat că erau foarte grele şi nu m-aş fi descurcat să iau mai mult de 3. Am preferat să ies din sală şi am predat foaia albă“, a declarat pentru AdS, Răzvan D., unul dintre tinerii aspiranţi la un post de profesor.

Viitori profesori, „tămâie“ la subiecte banale

Despre pregătirea îndoielnică a candidaţilor care s-au bătut pentru cele 180 de posturi titularizabile scoase la concurs de Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Vâlcea, în acest an a povestit şi o învăţătoare care s-a aflat în comisia de supraveghere a examenului, la unul din centrele din oraş. „La disciplina psihologie, unul dintre subiecte a fost despre consilierea psihologică. M-a uimit una dintre domnişoare care a venit şi mi-a adus foaia cu subiectele goală, fără să fi rezolvat nimic. I-am şoptit, printre dinţi, că trebuie să rezolve măcar un subiect, dar mi-a spus nonşalant: consilierea psihologică nu este punctul meu forte“, a povestit Mariana I. Femeia a spus că acesta nu a fost un caz singular, din contră, majoritatea tinerilor pe care i-a supravegheat au procedat cam la fel.  „Ce mă uimeşte este faptul că unii erau proaspăt absolvenţi ai unor facultăţi de renume din Bucureşti, iar mai grav este că alţii au susţinut acest examen după ce au predat câţiva ani la diferite şcoli din judeţ“, a completat Mariana I. Întrebarea care s-a născut pe buzele celor din comisiile de examen sau de supraveghere este de ce ar putea preda aceşti aşa-zişi profesori copiilor, dacă nu au fost capabili să rezolve subiecte de vocabular. „La limba şi literatura română, candidaţii au avut şi câteva subiecte de gramatică şi vocabular. Trebuia să explice cum s-au format anumite cuvinte sau din ce este alcătuit un predicat nominal. Nu au putut răspunde la aceste întrebări, pe care un copil de clasa a V-a sau a VI-a le-ar rezolva imediat“, a completat Mariana I.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite