Sute de maşini second-hand, respinse la inspecţia tehnică

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Băcăuanii bucuroşi că şi-au luat maşini ieftine află la Registul Auto Roman (RAR) că s-au procopsit cu nişte rable.

Sute de băcăuani nu şi-au putut înmatricula maşinile aduse din străinătate, pentru că nu au trecut de prima inspecţie efectuată la Registrul Auto Român. Numai în luna noiembrie, la RAR Bacău din cele circa 2.000 de autoturisme second-hand verificate, peste 400 au fost respinse. „În medie, verificăm zilnic 70 de autovehicule. Într-o lună pe la RAR Bacău trec în medie 2.000 de maşini. 20% din maşinile verificate luna trecută au fost respinse pentru că nu corespundeau tehnic. Este un procent mare, dar, cu toată părerea de rău, nu ne permitem să trimitem în trafic autovehicule defecte sau care nu corespund normelor europene. Maşinile cu defecţiuni tehnice sunt un real pericol pentru viaţa participanţilor la trafic“, a declarat Dorin Vieriu, directorul filialei din Bacău a Registrului Auto Român. Potrivit acestuia, cele mai multe respingeri sunt cauzate de probleme la sistemele de frânare ale autoturismelor şi de probleme de poluare, dar şi de defecţiuni la sistemul de direcţie. Proprietarii maşinilor respinse la RAR nu au decât o singură variantă. Să scoată alţi bani din buzunar pentru a-şi repara automobilele second-hand. „Proprietarii respinşi la inspecţia tehnică nu trebuie să se înscrie din nou pe lista programărilor noastre. Abia după ce îşi repară maşinile la service se pot prezenta din nou la RAR, dar numai la inginerul care a respins iniţial respectivul autoturism”, a mai spus Dorin Vieriu. Băcăuanii care s-au bucurat că au dat puţini bani pe maşini la mâna a doua, dar care s-au văzut nevoiţi să cheltuie cu vârf şi îndesat ca să le poată înmatricula au umplut buzunarele patronilor de service-uri din oraş. „Zilnic avem cel puţin cinci clienţi care vin pentru reparaţii pentru că altfel nu şi le pot înmatricula. Unele dintre ele au defecţiuni serioase şi necesită schimbarea multor piese. Sunt situaţii în care reparaţiile ajung şi la 2.000 de lei. Mulţi regretă că s-au zgârcit la preţ şi şi-au cumpărat de fapt nişte rable”, ne-a declarat Costel Amăriuţei, proprietarul unui service auto din Bacău. Cei care află de la specialiştii Registrului Auto Român că şi-au cumpărat maşini defecte nu au încotro şi îşi încarcă serios nota de plată. „N-am avut bani de maşină scumpă. Am dat 1.400 de euro pe un Opel Corsa din 1995 şi am cheltuit alţi aproape 500 de euro pentru reparaţii la distribuţie, direcţie şi frâne. Cât m-o ţine până la viitoarea reparaţie, oi vedea”, ne-a spus Marius Căldare, unul dintre proprietarii maşinilor respinse iniţial la verificarea tehnică.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite