Start pentru construcţia autostrăzii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministrul Transporturilor a anunţat că astăzi se încheie ultima etapă birocratică. Consorţiul de firme Astaldi (Italia) şi FCC Construcion (Spania) pot începe autostrada, o lucrare de 270 de milioane de euro.

Autostrada Vestului, sectorul Arad-Timişoara, a ajuns în faza de execuţie. Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a spus că pe lângă faptul că a vrut să vadă „ruşinile ministerului”, adică drumul naţional Timişoara – Lugoj şi centura de ocolire a Timişoarei care e în lucru de şapte ani, va semna şi contractele cu cele două firme care au câştigat licitaţia pentru autostradă.

„Lucrările vor începe anul acesta, după momentul semnării, firmele pot începe organizarea de şantier”, a spus Berceanu, adăugând că terenurile peste care va fi construit cel mai mare proiect de infrastructură pentru Banat au fost, parţial, expropriate.

„A apărut în Monitorul Oficial comunicare cu faptul că 80 la sută din terenuri sunt expropriate. Acest procent asigură lucrări timp de doi ani, perioadă în care vom expropria şi diferenţa de 20 la sută”, a spus Berceanu.

Constructorii fac angajări

Una dintre cele mai bune veşti, în perioadă de recesiune, pe care le pot primi cei care au nevoie de un loc de muncă în construcţii, este faptul că cele două societăţi care au câştigat licitaţia au început să facă angajări.

„Cele două firme au birouri de recrutări şi au început să-şi caute personal”, a declarat, în exclusivitate pentru Adevărul, directorul Direcţiei regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, Ioan Maliţa.

Potrivit contractului, de la momentul în care Ministerul Transporturilor dă ordin de începere a lucrărilor, firmele au la dispoziţie 24 de luni pentru a finaliza autostrada Arad-Timişoara.

Au fost impuse termene de execuţie periodice, de trei luni, care dacă nu sunt atinse, atunci firmele sunt sancţionate cu 50.000 de lei pe zi. De asemenea, dacă întârzierile la aceste grafice depăşesc 45 de zile, sunt impuse amenzi zilnice de 0,05 la sută din valoarea contractului.

Alte lucrări nu se fac

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a mai spus că niciun alt drum nu se va mai face în vest pentru că nu sunt bani. Centura Timişoarei, varianta în lucru nu se va mai extinde la patru benzi, iar singurul drum care se va reabilita va fi Timişoara – Lugoj. Cele două lucrări nu se vor termina mai repede de primăvara anului 2010.

Somaţii de la unguri

Autorităţile din Ungaria, din judeţul Csongrad, au somat încă de anul trecut Ministerul Transporturilor să înceapă cât mai repede autostrada Arad – Timişoara şi continuarea ei până la Nădlac. Tot traficul din România trece pe drumurile naţionale în Ungaria, iar rata accidentelor a crescut cu 30 la sută, de când ţara noastră a intrat în UE.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite