Şoferii făcuţi pe şpăgi mor în linie dreaptă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pentru că şi-au obţinut permisele auto fără a-şi însuşi noţiunile elementare de conducere a autoturismului, şoferii favorizaţi la Piteşti mor în accidente stupide Vasile

Pentru că şi-au obţinut permisele auto fără a-şi însuşi noţiunile elementare de conducere a autoturismului, şoferii favorizaţi la Piteşti mor în accidente stupide

Vasile Băiculescu (19 ani), unul dintre şoferii cercetaţi pentru obţinerea ilegală a permisului auto la Piteşti, şi-a pierdut viaţa în urma unui accident provocat chiar de el.

Tânărul, originar din Toflea-Galaţi, este unul dintre cele 20 de persoane suspectate de procurori că şi-au obţinut permisul ilegal la Piteşti. Până acum, cei 20 de şoferi au provocat 21 de accidente grave, în urma cărora trei persoane şi-au pierdut viaţa, 17 au fost rănite grav, iar 25 au suferit răni uşoare.

Accident stupid

În seara de 9 iunie, Vasile Băiculescu (19 ani) şi fratele său Florin (17 ani) au plecat cu maşina din Topoloveni, spre satul Leordeni. Şoferul a călcat până la fund pedala de acceleraţie şi, deşi rula în linie dreaptă, a pierdut controlul volanului, izbindu-se puternic de un stâlp de electricitate. Impactul i-a fost fatal şoferului.

Poliţiştii spun că maşina rula cu peste 120 de kilometri la oră, iar lipsa oricărei urme de frânare spune totul despre experienţa şoferului. Mai mult, trebuie menţionat şi faptul că stâlpul de electricitate a fost retezat în urma impactului, numeroase locuinţe rămânând pe întuneric.

Permis pentru moarte

Tânărul Băiculescu şi-a făcut buletin de Argeş cu o lună înainte de a face şcoala de şoferi. Prietenii victimei susţin că acesta s-ar fi dus chiar la şcoala patronată de topoloveanul Constantin Tincă, arestat în dosarul permiselor ilegale. Carnetul, care l-a condus în final către moarte, l-a obţinut pe 19 noiembrie 2007.

Angajaţii şcolii Comef Auto Prompt SRL nici nu au confirmat, nici nu au infirmat că Vasile Băiculescu se află în evidenţele firmei lor. "Nu putem să vă spunem dacă a făcut sau nu şcoala la noi chiar dacă am vrea, pentru că toate documentele au fost ridicate de procurori", ne-a declarat Florica Mandu, secretara Comef şi verişoara patronului arestat.

Maşini căpuşă pentru "oraş"

În paralel cu sistemul mafiot al permiselor se dezvoltase o altă industrie paralelă: cea a maşinilor de examen. Candidaţii erau obligaţi de poliţiştii examinatori să dea proba de conducere doar cu autoturismele unor şcoli de şoferi agreate din Piteşti.

Potrivit legii, acest lucru este ilegal. Închirierea maşinilor pentru examen se făcea contra unor sume cuprinse între 150 şi 250 lei noi, după buzunarul şi naivitatea clientului. Pentru acomodarea cu autoturismul, samsarii mai percepeau o taxă de 30 de lei. Potrivit comisarului Mihai Ciobanu, maşinile de examen erau modificate ilegal.

"Am găsit autoturisme care aveau la dubla comandă nu doar pedală de frână, cum spune legea, ci şi pedală de acceleraţie, pentru ca examinatorul să-l poată ajuta pe cel care dădea examen", ne-a mai spus poliţistul.

Cum se copia la sală

După decapitarea reţelei permiselor ilegale la Piteşti, s-a modificat procedura de examinare a viitorilor şoferi. "Acum, candidaţii dau examenul teoretic pe calculator, într-o sală monitorizată video, pentru a împiedica orice tentativă de fraudă", a declarat comisarul

Mihai Ciobanu, detaşat de la Bucureşti. Cei mai bucuroşi de noile schimbări sunt chiar candidaţii. "Ştiu persoane care au dat câte 2000 de euro şi au luat permisul imediat. Se ştiu cei care dădeau şpagă, pentru că supraveghetorii îi puneau în primele bănci", ne-a declarat Florin, de 18 ani, care a picat examenul de cinci ori.

Am găsit maşini cu dublă comandă şi pentru acceleraţie, doar pentru ca examinatorul
să-l ajute pe elev
Comisar Mihai Ciobanu,
Direcţia Permise Argeş

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite