Şoseaua de centură a Slatinei va fi gata în doi ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Şoseaua de centură a Slatinei va fi gata în doi ani
Şoseaua de centură a Slatinei va fi gata în doi ani

Balşul şi Caracalul vor fi ocolite şi ele de maşinile de mare tonaj

În urmă cu doi ani, Primăria Slatina anunţa că Guvernul a aprobat construirea şoselei de centură a oraşului, proiect în valoare de 30.000.000 de euro, finanţat de Ministerul Transporturilor şi Lucrărilor Publice. Lucrările ar fi trebuit să înceapă anul trecut, dar au fost amânate până în 2010.

Aseară, premierul Emil Boc, prezent pentru a doua oară în această săptămână la Slatina, a promis reprezentanţilor fabricilor  Alro Slatina, Pirelli, Cordo şi Prysmian că, în cel mult doi ani, se vor finaliza lucrările la centura Slatinei. „Centura ocolitoarea a oraşului este un proiect pe care îl susţin şi care a fost solicitat şi de autorităţile locale şi de mediul de afaceri de aici. În 2010 vor începe lucrările”, a spus premierul.

Şoseaua, prelungită pentru Pirelli şi TMK

Centura va avea două componente, una de 10 kilometri şi alta de 5 kilometri, făcându-se legătura între fabricile de pe platforma industrială, cele de la intrarea dinspre Drăgăneşti şi cele de la intrarea dinspre Piteşti. „Porţiunea de centură de zece kilometri va face legătura între intrarea în Slatina dinspre Piteşti şi ieşirea spre Craiova şi cea de cinci kilometri vor lega intrarea dinspre Drăgăneşti cu cea dinspre Piteşti. Aici lucrează peste 4.000 de persoane. Cele 200 de camioane care tranzitează oraşul în permanenţă nu vor mai încurca traficul. În acest fel vom ajuta şi investitorii”, a explicat primarul Darius Vâlcov.

Centura Slatinei va avea intrarea peste drum de Alro, va coborî prin Satul Nou către poligonul de la Sărăceşti, va trece pe la Grădina Zoologică şi se va îndrepta apoi către TCH, spre Curtişoara, pe la barajul Arceşti, urmând să iasă pe la Salcia în DN 64.

Atât slătinenii, cât şi şoferii de tir care pierd minute bune la semafoarele din oraş aşteaptă cu nerăbdare inaugurarea centurii. „Atâtea camioane câte trec prin oraş poluează şi mai mult, îngreunează traficul. Ar fi trebuit să le facă o rută ocolitoare mai demult. Cu cât mai repede, cu atât mai bine“, a spus Ion Sălăjan, de 54 de ani, contabil.
“Dacă Slatina ar avea o centură aş economisi şi timp şi aş merge mai bine, fără să mai stau la seamfoare, intersecţii. Centuri sunt în toate oraşele lumii şi sper să facă una şi la Slatina“, a spus Victor Panciu, şofer de tir din Piteşti.
Guvernul are un program de centuri ocolitoare ale oraşelor, pe listă find trecută şi Balş şi Caracal. Tot în acest an ar trebui să înceapă şi lucrările la hidrocentala de la Islaz, proiect care stă pe masa Guvernului din 2002.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite