Şinele nu pot fi desfăcute de un singur om

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Şinele nu pot fi desfăcute de un singur om
Şinele nu pot fi desfăcute de un singur om

Reporterii “Adevărul” au încercat, ieri, să afle de la angajaţii CFR care se ocupă de întreţinerea liniilor de cale ferată cum se pot desface acele şuruburi din cauza cărora ar fi deraiat trenul în localitatea doljeană Cârcea.  

Citeşte şi:

Timişoara: Şeful trenului groazei: „În 17 ani de activitate nu am întâlnit aşa ceva”

 Timişoara: Şeful trenului groazei: „Când am vrut să trag semnalul de alarmă s-a răsturnat trenul”

Muncitorii spun că şinele de pe acea porţiune de cale ferată sunt mult mai mari şi mai rezistente decât cele din gara Craiova, ceea ce face ca plăcile să se demonteze mai greu.

“Ca să desfacă şuruburile trebuie să tragă doi inşi. Chiar şi cu o cheie specială. Trenul nu putea deraia dacă erau desfăcute doar şuruburile de pe o placă”, a spus un revizor CFR.         

Pe de altă parte, oamenii spun că nu s-a mai lucrat la infrastructură de cel puţin 20 de ani şi că respectivele componente erau foarte uzate.

„Pe acolo trec zilnic  multe trenuri. Dacă buloanele sunt vechi se pot desface, la asta ajutând şi trepidaţiile trenurilor cu încărcătură mare. Dacă se desface unul sau două nu se întâmplă nimic, dar dacă sunt mai multe desfăcute, atunci fuge şina”, a adăugat un alt întreţinător de cale ferată.

Neglijenţă în serviciu, prima ipoteză

Cea mai viabilă ipoteză pe care anchetatorii au luat-o în calcul este îndeplinirea defectuoasă a sarcinilor de serviciu de către angajaţii CFR de la Secţia Caracal - Banu Mărăcine.

Se presupune că aceştia nu ar fi strâns şuruburile bine când au aşezat şinele la loc, după o lucrare de întreţinere de acum o săptămână.

Ieri-dimineaţă, o parte dintre imaginile surprinse de locomotiva specială care detectează defecţiunile pe calea ferată şi care a efectuat vineri, în jurul orei 12.00, verificări pe tronsonul Severin - Craiova-Bucureşti, au ajuns pe masa anchetatorilor. 

Acarul Vlad, de negăsit

Procurorii au început urmărirea penală împotriva acarului Florin Vlad (53 de ani), care a dispărut imediat după audierile de luni.

În condiţiile în care şuruburile de la calea ferată nu puteau fi scoase de o singură persoană, iar la faţa locului nu s-au găsit amprentele lui Vlad, vinovăţia acestuia pare tot mai improbabilă.

“Nu s-a găsit nicio amprentă a sa pe niciuna dintre probele ridicate de la locul accidentului. Nici acasă nu s-a găsit vreo cheie sau vreun bidon cu ulei. În acest moment nu sunt probe directe care să-l incrimineze”, au declarat surse judiciare.

Trafic reluat

După zeci de ore de muncă la deblocarea căii ferate, trenurile merg din nou pe magistrala Timişoara - Bucureşti, via Cârcea, acolo unde duminică noapte a deraiat acceleratul 1692.

Cauzele care au dus la acest accident rămân însă necunoscute. Cei peste 300 de călători vor să afle cine le-a pus viaţa în pericol.

Evenimente

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite