Schumacher, stăpânul ploii şi al Formulei 1

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La 40 de ani împliniţi pe 3 ianuarie 2009, Michael Schumacher rămâne în continuare recordmanul... recordurilor în F1 şi ocazional mai urcă la volan pentru a testa monoposturile Ferrari. În prezent consultant pentru Ferrari, pilotul german a declarat într-un interviu acordat televiziunii germane ZDF că nu mai are nicio motivaţie de a reveni pe pistă.

Pentru mai bine de patru decenii, recordul de cinci victorii supreme în Formula 1 a fost un ţel imposibil de atins. Cel care reuşise performanţa, Juan Manuel Fangio, primul „dictator” din campionatul mondial al piloţilor, era considerat fără echivoc cel mai mare driver din F1 al tuturor timpurilor. În 2004 însă, atunci când mai erau încă patru curse până la finalul sezonului, locul doi reuşit de Michael Schumacher în Marele Premiu al Belgiei îi asigura acestuia cel de-al cincilea titlu mondial consecutiv şi al şaptelea în total.

Statistic, devenea cel mai bun pilot al tuturor timpurilor. Doi ani mai târziu, pe site-ul Federaţiei Internaţionale de Automobilism, fanii din toată lumea l-au votat într-un sondaj care lămurea în mare măsură opinia majoritară potrivit căreia Schumi era cel mai bun pilot F1 din istoria competiţiei.   

Lipsa motivaţiei îl împiedică să revină 

La doi ani de la retragerea din competiţii şi după ce a împlinit 40 de ani la începutul acestui an, pe 3 ianuarie, Schumi consideră că lipsa motivaţiei este principalul obstacol care stă în calea revenirii sale într-un monopost de Formula 1. El a precizat într-un interviu acordat săptămâna trecută televiziunii germane ZDF că preferă să rămână în postura de consultant al celor de la Ferrari. 

Din poziţia pe care o deţine la scuderia de la Maranello, Schumi a mai coborât ocazional pe pistă pentru a testa monoposturile căluţului cabrat, dar ţine să precizeze că nu o face prea des.

El se află deja la al doilea an de colaborare cu echipa împreună cu care a câştigat cinci titluri de campion, menţionând că va continua să se ocupe de dezvoltarea maşinilor în cadrul Diviziei Sport de la Ferrari. Schumacher a sosit la Ferrari în 1996, după două titluri mondiale cucerite alături de Benneton.

image

A fost o asociere care avea să aducă echipei căluţului cabrat succesul pe care nu îl mai întâlnise de mai bine de un deceniu, ultimul titlu la constructori fiind adjudecat în 1983, iar ultimul - la piloţi în 1979, prin Jody Scheckter.

Debutul, la Ferrari

Venirea pilotului german la echipa italiană i-a atras şi pe foştii săi colaboratori de la Benneton, cei care au stat în umbra titlurilor sale acolo, Ross Brown şi Rory Byrne. Cei trei, alături de „micul Napoleon” Jean Todt, angajat în 1993, sunt creditaţi cu crearea uneia dintre echipele cu cel mai mare succes în istoria Formulei 1.

Chiar dacă perioada 1996-1999 a fost una de teste şi de încercări, pentru a aduce monopostul Ferrari la nivelul puternicelor Benetton şi Williams, creşterea de la an la an era evidentă. În 1999, ­Schumi era în lupta pentru titlu cu finlandezul Mika Hakkinen, însă în Marele Premiu al Marii Britanii a suferit un teribil accident care l-a scos din luptă pentru tot restul sezonului, fiind înlocuit de Mika Salo.

În 2000 însă, drumul către titlu a fost, în sfârşit, netezit. A fost anul în care a reuşit în Marele Premiu al Italiei de la Monza cea de-a 41-a victorie din carieră, egalându-l pe idolul său, Ayrton Senna. Conferinţa de presă ce a urmat acelei victorii a arătat unul dintre puţinele momente de slăbiciune a celui considerat o stană de piatră, Schumacher izbucnind în lacrimi în faţa jurnaliştilor.

Duelul său cu Hakkinen a continuat, Schumacher impunându-se în Marele Premiu al Japoniei pentru a-şi adjudeca al treilea titlu de campion mondial şi primul cu Ferrari. Deja în anul următor, Schumacher începea să se distanţeze faţă de orice alt competitor.

Doar alţi patru piloţi au câştigat curse în 2001, dar germanul avea să încheie campionatul piloţilor cu 123 de puncte, cu 58 mai multe decât urmăritorul său David Coulthard. De asemenea, el devenea pilotul cu cele mai multe victorii de Grand Prix din carieră, depăşindu-l pe Alain Prost. A urmat un sezon în care Ferrari a ieşit pe piaţă cu modelul F2002 considerat unul dintre cele mai dominante care au rulat în Formula 1.

Ferrari şi-a permis câteva momente mai puţin fairplay. Unul, când Barrichello i-a cedat primul loc lui Schumacher în Marele Premiu al Austriei, iar apoi la Indianapolis, unde Schumacher, aflat la conducere, a primit ordine să-l aştepte pe Barrichello pentru un finiş în doi şi, ironic, neatenţia lui Schumacher a dus la victoria coechipierului său brazilian.

Germanul avea să încheie cu 144 de puncte, având 67 de puncte avans faţă de locul doi ocupat de Barichello, cei doi terminând pe primele două locuri în 9 dintre cele 17 curse ale sezonului.

Titlurile din 2003 şi 2004 au venit parcă firesc, doar în 2003 având o competiţie reală din partea lui Kimi Raikkonen, în faţa căruia a avut doar 2 puncte avans la finalul sezonului. Recordurile individuale au căzut unul după altul, Schumacher reuşind în 2004 să câştige 12 dintre primele 13 curse ale sezonului şi 13 în total, încheind cu 148 de puncte.

Stăpânul ploii

Schumacher a impresionat de la prima sa apariţie în Formula 1, în 1991, la Marele Premiu al Belgiei, când a concurat pe un monopost Jordan-Ford. Avea să se califice pe grila de start pe locul al şaptelea. Cu toate că avea să abandoneze în turul doi din cauza unei probleme la ambreiaj, a atras atenţia jurnaliştilor prezenţi în paddock.

Schumacher avea să treacă la Benetton, unde a avut nevoie de trei ani pentru a câştiga primul său titlu din carieră, câştigându-şi până atunci reputaţia de „Stăpânul ploii”.

Un jurnalist auto realiza în 2003 o statistică care arăta că pilotul german câştigase 17 dintre cele 30 de curse din cariera sa disputate pe ploaie, fiind unul dintre piloţii care împingea stilul de a conduce pe vreme rea dincolo de limitele obişnuite.

A simţit cum i-a stat inima

image

Septuplul campion mondial de Formula 1, Michael Schumacher, a dezvăluit, într-un interviu acordat televiziunii germane, că a simţit cum inima a încetat să-i mai bată după un violent accident la Grand Prix-ul Marii Britanii din 1999, de pe circuitul de la Silverstone.

“Am simţit cum frecvenţa cardiacă se diminua şi, dintr-odată, inima mea încetat complet să bată. Totul a devenit negru. Am crezut atunci că aşa trebuie să simţi când treci în lumea de dincolo”, a declarat Schumacher într-un interviu difuzat de televiziunea germană ZDF.

Schumacher şi-a fracturat atunci  piciorul drept şi a lipsit de la următoarele şase Grand Prix-uri după Marele Premiu de la Silverstone, după ce monopostul său a lovit violent o barieră de securitate. “Nu ştiu cât timp «am fost plecat» şi dacă a fost vorba de un simplu leşin sau de o stare de şoc.

Ştiu că inima mea a încetat să mai bată. Cel puţin aşa am simţit”, a menţionat Schumacher, care a calificat acest accident drept o “experienţă interesantă”.

C.V. Michael Schumacher

Poreclă: Schumi sau Schuey
Data şi locul naşterii: 3 ianuarie 1969, Hürth-Hermülheim, Germania
Înălţime:  1,74 m
Greutate: 68 kg
Reşedinţă: Vufflens-le-Château, Elveţia
Familie: soţia - Corinna Betsch, fiica - Gina-Maria (12 ani), fiul - Mick (10 ani)
Hobby-uri: fotbal, tenis, înot, schi
Palmares: de şapte ori campion mondial (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004), 91 de victorii, 154 de podiumuri, 68 de pole position-uri şi 76 de cele mai rapide tururi, Michael Schumacher este considerat drept cel mai bun pilot de Formula 1 din toate timpurile.
Este ambasador UNESCO, donând 1,5 milioane de dolari organizaţiei.

Hobby

Pasionat de fotbal

image

Michael Schumacher a participat în dese rânduri la meciuri de fotbal organizate în scopuri caritabile alături de alte vedete din sportul mondial sau din showbiz. Fotbalul este una dintre pasiunile sale, dar şi un mod prin care îşi menţine forma fizică în timpul carierei.


Film


A jucat în Asterix

image

Schumi a avut un rol în filmul „Asterix la Jocurile Olimpice” alături de supervedete precum Gerard Depardieu sau Alain Delon. El a interpretat rolul lui Schumix, un conducător de car coordo-­nat de pe margine chiar de şeful său de la Ferrari, Jean Todt.


Reşedinţă


Stă în... Antarctica

image

Chiar dacă somptuoasa sa reşedinţă se află în Elveţia, Schumacher a a­chi­ziţionat o proprietate şi în „Antarctica”. Este vorba despre una dintre insulele celui mai ambiţios proiect imobiliar din Dubai, numit The World, 300 de insule reprezentând fiecare câte un stat al lumii.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite