România rămasă fără avioane protejează NATO de sute de avioane ruseşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

De la momentul intrării sale în NATO, în anul 2004, România nu mai are doar obligaţia de a-şi asigura propria securitate, ci şi de a contribui la securitatea comună a membrilor Alianţei. După cum se ştie, la data de 3 august 2010 a expirat oferta SUA de a livra României avioane de luptă F-16 second hand, iar Ministerul român al Apărării nu a organizat nici o licitaţie pentru a cumpăra avioane noi. Cu toate acestea, România, are

Forţele Aeriene ale României au mai puţin de 30 de avioane de luptă operaţionale, model MiG 21 LanceR. Toate sunt uzate fizic şi moral, urmând a fi retrase definitiv din exploatare în anul 2011. Iată ce forţe aeriene se află în faţa acestora, în statele foste membre ale URSS.

Mai citiţi şi:

Ambasadorul SUA: Achiziţionarea de avioane F-16, cel mai puţin costisitor şi cel mai eficient demers

Pregătirea piloţilor pentru F-16 s-ar putea face la Craiova, dacă uzina va fi privatizată

Ţara ex-sovietică de dincolo de Prut, Republica Moldova, nu deţine o forţă aeriană redutabilă. Acum câţiva ani, pe aerodromul Mărculeşti, singurul din ţară, se mai aflau şase aeronave MiG 29. Resursa lor de zbor a expirat în anul 2008, iar Guvernul Moldovei a decis să le scoată la licitaţie.

Ucraina mai are în funcţiune circa 500 de avioane de luptă, moştenite de la fosta URSS. Cele mai performante dintre acestea sunt 74 de avioane Suhoi 27. Alte modele de avion aflate în dotarea Ucrainei sunt MiG 27 Flogger şi MiG 29. 

Câteva sute de avioane în Rusia şi alte câteva zeci în Marea Neagră
Spre deosebire de Ucraina, Rusia rămâne una dintre primele puteri aeriene ale lumii. Din punct de vedere numeric, principala componentă a forţelor sale aeriene o reprezintă cele peste 400 de avioane Suhoi 27 Flanker, intrate în dotare începând cu anul 1984. Deşi avioanele par vechi, armamentul acestora este redutabil, incluzând, recent, rachete Moskit (Sunburn, în terminologia NATO). Forţele Aeriene ale Rusiei mai au 100 de avioane MiG 29 Fulcrum şi 23 de avioane MiG 29 SMT, versiunea modernizată a acestora.

image

Suhoi 35 este cel mai nou aparat de zbor intrat în dotarea forţelor aeriene ale Rusiei


Avioanele Rusiei se pot apropia foarte mult de România, întrucât în flota Mării Negre, pe portavion, se găsesc 19 avioane Suhoi 33 Flanker D, intrate in serviciu in anul 1994, iar în paralel începe intrarea în dotare a celor 24 de avioane de vânătoare MiG 29 K Fulcrum D, destinate să le înlocuiască. Flota rusă din Marea Neagră mai are în dotare avioane de atac la sol Suhoi 25 Frogfoot, iar în curând va primi avioane Suhoi 27SM şi Suhoi 30MK. Cele mai noi aeronave de luptă ale Rusiei sunt, potrivit informaţiilor publice, avioanele multirol MiG 35 (Fulcrum F, în codificarea NATO) şi Suhoi 35 (Super Flanker). Acesta din urmă este un avion de bombardament cu baza la sol, prezentat în anul 2008. Rusia îl consideră avion de generaţia a 5-a, iar criticii săi din NATO îi recunosc nivelul de 4,5.

La exerciţii, NATO a pierdut deja bătălia aeriană
Chiar dacă nu există, în mod real, pericolul unei înfruntări directe între avioanele Rusiei şi cele ale NATO, în ultimii ani au fost organizate câteva simulări interesante ale unor asemenea lupte aeriene. De exemplu, după unificarea Germaniei  au fost organizate simulări de lupte aeriene între avioanele F-16 şi F-18 ale fostei RFG, produse în SUA, şi avioanele MiG 29, produse în URSS,  ale fostei RDG. Avioanele F-16 şi F-18 au avut la bord piloţi americani. Conducerea NATO a constatat, cu îngrijorare, că după 100 de lupte aeriene simulate, în 92 de situaţii au câştigat aeronavele MiG.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite