„Rabla“, succes în Europa, dar nu şi în România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
„Rabla“, succes în Europa, dar nu şi în România
„Rabla“, succes în Europa, dar nu şi în România

Englezii îşi duc la fier vechi maşinile de lux, nemţii se îmbulzesc la Dacia, spaniolii se bat pe Sandero, iar românii nu-şi permit să arunce rablele la gunoi.

În Germania, programul „Rabla“ a fost lansat acum o lună, iar prima de casare este de 2.500 de euro pentru fiecare maşină mai veche de nouă ani. Fondul alocat este de 1,5 miliarde de euro, care ar ajunge pentru aproximativ 600.000 de maşini. Prima favorizează vânzarea modelelor ieftine, pentru că în Germania stocul Dacia s-a epuizat.

Explicaţia este simplă. La o maşină ca Dacia, ce costă numai 7.500 de euro, o reducere de 2.500 de euro, cât e prima de casare, se simte mult mai semnificativ decât la un Mercedes. În Marea Britanie, locul Daciei a fost luat de constructorul coreean Hyundai. Asta şi pentru că Logan ori Sandero nu sunt fabricate cu volan pe dreapta. La primele 4.000 de comenzi, unii dintre clienţi au renunţat la automobile de lux în favoarea unui Hyundai.

Englezii renunţă la maşini de lux

Pentru a intra în acest program, un vehicul trebuie să fie mai vechi de zece ani. Cea mai veche maşină trimisă la casat este un Austin 1100 din 1966, alături de un Morris Minor din 1968. În doar o săptămână, clienţii Hyundai au trimis la casat 34 de modele BMW, 32 de maşini Mercedes şi 22 de unităţi Audi, toate mai vechi de zece ani. Majoritatea vehiculelor exotice ce au fost trimise la casat erau într-o stare jalnică şi nu mai puteau fi reparate. Aşa că, proprietarii au renunţat la ele în favoarea unei maşini noi.

În Marea Britanie, prima de casare este de 2.000 lire sterline. Guvernul spaniol a decis o primă de casare de 2.000 de euro, destinată susţinerii industriei auto afectată de criza financiară.

Totuşi, unele regiuni nu au decis dacă vor implementa prima de casare, în timp ce altele, precum Madrid şi Catalunia, au refuzat complet astfel de măsuri.

În Spania este prea complicat

Ajutorul, în regiunile unde se va aplica, va atinge 2.000 de euro, sumă împărţită între guvern, regiuni (care acoperă 500 de euro) şi constructorii auto (1.000 de euro). Guvernul a mobilizat o sută de milioane de euro pentru acest ajutor, la un maximum de 200.000 de vehicule. Prima de casare este aplicabilă un an sau până la epuizarea fondurilor.

În România, doar 11.000 din cele 20.000 de maşini disponibile în prima fază a programului „Rabla“ 2009 au fost vândute până acum. Peste 5.000 de unităţi dintre acestea au fost produse de Dacia. Pe locul al doilea în opţiunile românilor s-au situat Renault şi Nissan, care au vândut împreună 1.040 de unităţi. La „Rabla“ 2009 numărul de maşini a crescut la 60.000, faţă de 40.000 în 2008. Şi prima de casare a fost majorată la 3.800 de lei pe unitate, comparativ cu 3.000 de lei în 2008. Fondurile totale alocate pentru „Rabla“ 2009 vor fi de 228 de milioane de lei.



Valoarea programului


România: 228 mililoane de lei
Marea Britanie: 300 de milioane de lire sterline
Germania: 1,5 miliarde de euro
Spania: 100 de milioane de euro

Număr maşini

România: 60.000
Marea Britanie: 300.000
Germania: 600.000
Spania: 200.000

Primă de casare

România: 3.800 lei
Marea Britanie: 2.000 de lire sterline
Germania: 2.500 de euro
Spania: 2.000 de euro

Evenimente

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite