Creşterea taxelor pentru service-urile auto nu trebuie să mărească preţurile, susţine RAR

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Noile taxe impuse de RAR vor avantaja reprezentantele si atelierele auto mari
Noile taxe impuse de RAR vor avantaja reprezentantele si atelierele auto mari

Majorarea taxelor pe care service-urile auto vor trebui sa le plateasca de acum inainte nu ar trebui sa influenteze preturile practicate pentru repararea si verificarea masinilor, sustin reprezentantii Registrului Auto Roman.

De la 1 noiembrie o decizie a RAR majoreaza taxele pe care atelierele auto trebuie sa le plateasca. Taxele vor fi fiind influentate de activităţile prestate şi numărul de mărci reprezentate in fiecare service. Până la această dată, proprietarii de service auto plăteau o taxă unitară anuală de autorizare de aproximativ 1.000 de lei.

"Costul minimal pe care RAR îl solicită nu poate influenţa preţurile de reparaţii, întrucât ele sunt nesemnificative raportate la un număr minim normal de vehicule reparate pe fiecare marcă", arata reprezentantii Registrului, intr-un comunicat de presa. Ei sustin ca acordarea autorizatiei diferentiata pe marci si activitati va imbunatati calitatea lucrarilor. RAR afirmă că lipsa costurilor diferenţiate pe număr de mărci a dus la apariţia unor efecte negative, incompatibile cu realitatea din piaţă.

Pe de alta parte, reprezentantii service-urilor independente susţin că firmele din domeniu ar putea fi nevoite să crească preţul manoperei întrucât un atelier auto efectuează aproximativ cinci activităţi pentru 20 de mărci auto, caz în care s-ar ajunge la o taxă de peste 10.000 de lei.

Noile taxe pe care le vor plati service-urile auto:

- 90 lei pentru maximum trei activităţi de service prestate
- 50 lei pentru fiecare activitate suplimentară
- 500 lei pentru fiecare marcă pe care o reprezintă

"Au apărut service-uri auto cu 2-3 angajaţi care doresc să desfăşoare activităţi diversificate pentru 15 şi chiar 20 de mărci. Tot piaţa este cea care a demonstrat că service-urile autorizate şi de către producătorii vehiculelor au investit mai mult şi mai eficient în logistică, personal, dispozitive, spaţii şi condiţii de muncă mai bune, decât service-urile independente", mai incearca RAR sa isi justifice decizia.

Pe de alta parte, reprezentantii service-urilor susţin că noua modalitate de taxare ar putea duce la dispariţia de pe piaţă a jumătate din cele 7.000 de service-uri autorizate din România.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite