Profitul municipalităţii, cedat unei firme private
090 % din încasările obţinute din blocarea roţilor ajunge în conturile unui particular
Firma Hi Speed Recovery virează la bugetul local doar 10% din veniturile realizate din această operaţiune.
Blocarea roţilor şi ridicarea maşinilor parcate neregulamentar nu reprezintă o afacere pentru primăria Botoşani ci pentru o companie privată. Societatea Hi Speed Recovery, care a fost înfiinţată la sfârşitul anului trecut, a câştigat licitaţia pentru ridicarea maşinilor parcate pe domeniul public la începutul acestui an.
Astfel, din sumele încasate pentru ridicarea maşinilor, doar 5% ajung la bugetul local, iar din activitatea de blocare-deblocare roţi, procentul este de 10%. O altă prevedere care avantajează firma privată constă în asigurarea pazei parcărilor dotate cu parcomate de către Poliţia Comunitară, fără niciun fel de obligaţii din partea Hi Speed Recovery.
Botoşănenii critică asocierea
Botoşănenii nu privesc cu ochi buni contractul dintre municipalitate şi societatea comercială. „Dacă tot au introdus acest regulament, măcar banii trebuiau să ajungă la bugetul local şi să se folosească pentru amenajarea de parcări şi refacerea drumurilor", a afirmat Ionuţ Matei, botoşănean. Edilii au evitat să precizeze cum au fost stabilite procentele care ajung în contul municipalităţii. „Rolul poliţistului comunitar este de a constata încălcarea Hotărârii de Consiliu Local, de a da dispoziţia de blocare a roţilor, de a aplica sancţiuni", a precizat Florin Ghiorghiţă, viceprimarul Botoşaniului.
Amenzi de peste 50.000 lei
Pe lângă amenzile aplicate de Hi Speed Recovery, şi poliţiştii comunitari aplică la rândul lor sancţiuni, valoarea lor în primele două luni ale anului fiind de circa 50.000 lei. „Până acum, poliţiştii comunitari au dat amenzi de peste 50.000 lei, din care jumătate au fost plătite.
Nu este vorba de două sancţiuni pentru aceeaşi faptă. Poliţistul comunitar aplică o sancţiune, în timp ce firma Hi Speed Recovery percepe un tarif", a adăugat viceprimarul Florin Ghiorghiţă.
Contactaţi în mai multe rânduri, reprezentanţii Hi Speed Recovery au evitat să facă vreun comentariu.
" Banii trebuiau să ajungă la bugetul local pentru amenajarea de parcări. Nu e normal ca aceşti bani să ajungă la o firmă privată", a spus Ionuţ Matei, botoşănean.
Încasări mici faţă de alte oraşe
Comparativ cu alte oraşe din Moldova, Botoşaniul încasează cele mai mici sume. La Piatra Neamţ 25% din încăsările firmei care blochează roţile şi ridică maşinile parcate neregulamentar ajunge la bugetul local. În schimb, la Iaşi peste 50% din sumă este virată către bugetul oraşului.