Produsele de lux se vând bine
0Devenii au rămas fideli parfumurilor de lux, trabucurilor cubaneze şi bijuteriilor de firmă.
Unitatea de măsură a opulenţei şi luxului la hunedoreni a rămas până azi ancorată în micile plăceri ale vieţii, a căror achiziţie este însă departe de a fi un chilipir. Deşi ne apropiem de apogeul unei crize economice, vânzarea magazinelor de profil continuă să se menţină la cote ridicate. „Vindem cinci parfumuri de lux zilnic. De 1 martie am dat 10 parfumuri de marcă, fiecare cu preţul peste 150 de lei. Preferinţele devenilor sunt mărcile Dolce-Gabbana, Hugo Boss şi Givenchy. Cel mai scump parfum pe care îl avem costă 500 de lei”, a spus Violeta Morar, comerciant într-o parfumerie de lux. Criza se vede „roz” şi prin fumul ţigărilor de foi cubaneze. Cristina Sara, comerciant la tabac-shop, vinde ritmic câteva zeci de trabucuri în fiecare săptămână. „Clienţii nu renunţă la tabietul lor. Plătesc până la 100 de lei pe o singură havană ca să-şi satisfacă un tabiet”, a spus comercianta.
Nici la băuturi fine vânzările nu a fost diminuate de criză. Tabac-shop-ul a făcut vânzări record în luna februarie, când, printre altele, pentru o sticlă de whisky s-a încasat 910 lei. Faţă de anul trecut, hunedorenii s-au arătat în acest an ceva mai reticenţi doar la cumpărarea de bijuterii. Cea mai slabă căutare o au ceasurile. În două luni de zile, magazinul lui Rodica Noaghi nu a vândut niciun ceas. „Cea mai scumpă bijuterie vândută în acest an a fost o pereche de cercei placaţi cu argint şi cristale Swarovski, pentru care clientul a dat 397 de lei”, spune comerciantul. Pentru cei de la magazinul Nike emoţiile de acum încep. „Azi am terminat promoţiile iar preţurile au luat-o în sus. Clienţii nu au avut nicio problemă să dea 250 de lei pe o pereche de pantofi sport de marcă. Să vedem dacă la 350 de lei vânzările vor mai merge tot atât de bine”, au spus reprezentanţii magazinului.