Prizonierii falimentului SkyEurope

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Prizonierii falimentului SkyEurope
Prizonierii falimentului SkyEurope

Pasagerii care au apucat să cumpere bilete la compania falimentară riscă să piardă definitiv banii. Recuperarea sumelor cheltuite cu biletele SkyEurope, pentru cursele neefectuate din cauza falimentului companiei aeriene, se face pe căi întortocheate.

Pasagerii care au plătit biletele de avion prin intermediul cardurilor de debit sau de credit par a fi cei mai acoperiţi. Potrivit purtătorului de cuvânt al filialei austriece a SkyEurope, Ronald Schranz, majoritatea clienţilor operatorului slovac low-cost şi-au rezervat transportul prin card. Teoretic, aceştia îşi pot recupera banii de la băncile emitente în baza unor reglementări internaţionale în vigoare.

Refuzul la plată, la înţelegere cu banca

O modalitate frecventă de intrare în posesia banilor este metoda „refuzului la plată“. Contactaţi reprezentanţii băncii emitente a cardului respectiv, explicaţi-le situaţia şi întrebaţi-i care sunt modalităţile de a face „refuz la plată“.

Banca ar putea solicita o confirmare că SkyEurope şi-a anulat toate zborurile. În acest caz, puteţi folosi comunicatul de presă emis de operator, publicat pe pagina proprie de web. Instituţia de credit ar mai putea cere biletul de avion cumpărat şi chitanţa pentru efectuarea plăţii online.

În cazul în care aţi călătorit deja cu o altă companie, puteţi păstra biletul şi boarding pass-ul aferente acestui zbor.

Numerarul nu se returnează

Lucrurile devin mult mai complicate, însă, dacă aţi făcut plata la o agenţie de turism sau la un alt site decât cel al companiei. Potrivit lui Ronald Schranz, clienţii aflaţi în această situaţie îşi pot recupera banii printr-o cerere, trimisă printr-o scrisoare recomandată, cu o confirmare de primire. Includeţi în scrisoare, pe lângă cererea propriu-zisă, biletul de avion şi chitanţa plăţii făcute.

Dacă aţi cumpărat biletul de la o agenţie SkyEurope, puteţi depune o reclamaţie însoţită de o cerere de rambursare. Însă purtătorul de cuvânt nu a putut să ofere garanţii că banii vor fi recuperaţi şi nici nu a furnizat informaţii cu privire la numărul păgubiţilor.

Alternative pentru pasagerii păgubiţi

Continuarea călătoriei cu avionul. Pasagerii care au efectuat rezervări SkyEurope pentru călătorii în perioada 1 septembrie 2009 – 26 martie 2010 pot să-şi efectueze călătoria cu avioanele companiei Wizz Air, au anunţat, la rândul lor, reprezentanţii companiei aeriene. Contra acestui serviciu, pasagerii SkyEurope vor plăti la Wizz Air un tarif special de 30 de euro, cu toate taxele incluse, tarif valabil pentru o singură călătorie. Oferta este valabilă pentru zborurile Wizz Air din Praga şi din Budapesta. „Locurile sunt limitate, iar rezervarea unui bilet Wizz Air în baza unuia SkyEurope trebuie efectuată până la 15 septembrie“, precizează compania.

Continuarea călătoriei cu autocarul. Compania de transporturi rutiere internaţionale Eurolines România a anunţat, ieri, că poate prelua pasagerii curselor SkyEurope către Viena şi Bratislava, după ce compania aeriană low-cost şi-a anulat cursele din România. „Autocarele Eurolines au plecări zilnice din Bucureşti şi din principalele oraşe ale ţării către aceste destinaţii şi, în limita locurilor disponibile, vor prelua pasagerii posesori de bilete SkyEurope pe rutele Bucureşti-Viena şi Bucureşti-Bratislava“, se precizează într-un comunicat al companiei de transport rutier. Tariful unei curse dus este de 10 euro, plus taxa de serviciu de şase euro.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite