Prea mulţi şefi în spitale dăunează grav sănătăţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Spitalul din Târgu Mureş are zece directori
Spitalul din Târgu Mureş are zece directori

Ministrul Sănătăţii, Cseke Attila, a hotărât să desfiinţeze 577 de funcţii de conducere, respectiv de manageri interimari, din spitale. Prin această măsură ministrul spune că se va face o economie de peste un milion de lei pe lună, bani care reprezintă salariile celor 577 de directori.

„Sunt spitale în România care au şi câte 10 directori. Şi aici vorbesc despre directori de resurse umane, directori IT, directori administrativi. Sunt prea multe funcţii de conducere şi prea mari cheltuieli de personal", a declarat Cseke Attila. Ministrul a dat ca exemple Spitalul Clinic Judeţean din Târgu Mureş, care are prevăzute zece funcţii de conducere şi unităţile similare din Galaţi - Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă „Sf. Apostol Andrei" şi Iaşi - Spitalul Clinic de Urgenţe pentru Copii „Sf. Maria", unde sunt şapte astfel de funcţii.

Salarii prea mari

Managerii de spitale se apără şi spun că au fost nevoiţi să angajeze mai mulţi directori. „La 3.200 de angajaţi este normal să am opt directori. O unitate spitalicească atât de mare cât este a noastră, cu 1.200 de paturi şi 3.000 de angajaţi, va fi greu de condus de doi sau trei manageri", a declarat Florin Gomoţîrceanu, managerul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş.

Pe de altă parte, ministrul Cseke a precizat că salariile unor astfel de directori pot oscila între 2.300 de lei şi 7.825 de lei. „Directorul administrativ al Spitalului Clinic de Psihiatrie Socola primeşte 7.825 de lei cu sporuri cu tot", a precizat Cseke Attila.

„Dacă ministrul a hotărât să desfiinţeze aceste funcţii nu avem ce face, o să ne conformăm. În ceea ce priveşte salariul meu, nu vreau să comentez", a spus Elena Iliescu, directorul administrativ al Institutului Oncologic „Trestioreanu" din Bucureşti, unul dintre directorii vizaţi de ordinul ministrului Cseke.

În opinia ministrului, un spital trebuie să aibă un manager, un director financiar-contabil, un director medical, dacă este spital clinic, un director cercetare-dezvoltare, iar dacă are un număr mai mare de paturi, atunci şi un director de îngrijiri. Astfel, în unităţile sanitare clinice cu mai puţin de 400 de paturi vor fi patru funcţii de conducere, fără directorul de îngrijiri.

În spitalele neclinice cu peste 400 de paturi vor exista patru funcţii de conducere - manager, director medical, director financiar şi director de îngrijiri, iar în cele cu mai puţin de 400 de paturi vor fi trei funcţii de conducere - manager, director medical şi director financiar.

Descentralizare

Ministrul Cseke a mai anunţat că intenţionează ca până la 1 iulie să transfere 373 de unităţi sanitare publice cu paturi către administraţia locală, din 439 existente în prezent, urmând ca ministerul să păstreze mai puţin de 66 de unităţi. Prin transferul spitalelor către autorităţile locale se urmăreşte şi creşterea autonomiei acestor unităţi din punct de vedere managerial.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite