Podul de piatră s-a cam crăpat

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La intrarea în Sfântu Gheorghe dinspre Braşov, podul de peste râul Olt s-a crăpat într-atât de tare încât dă senzaţia că se va rupe în două. Pasarela, construită în urmă cu 34 de ani, nu a fost reparată niciodată. În tot acest timp, autorităţile au găsit de cuviinţă să înlocuiască doar doi metri de gard.

Podul de la intrarea în Sfântu-Gheorghe, situat pe DN 12 şi deasupra râului Olt, dă semne tot mai vizibile de degradare. O crăpătură adâncă în şosea, aproape de sensul giratoriu, străbate podul de-a latul, iar la cât de adâncă a ajuns creează senzaţia că în curând se va vedea sub el sau se va rupe.

De vină este dilataţia şoselei şi, potrivit specialiştilor, crăpătura în sine nu prezintă pericol pentru siguranţa totală a podului, însă este neplăcut pentru şoferii care îşi zdruncină zilnic maşinile pe acolo, precum şi pentru populaţia îngrijorată de ruperea podului.

Pe de altă parte, balustradele sunt ruginite şi şubrede, având în vedere că nu s-a mai intervenit serios la repararea lor de pe vremea când s-a construit podul, acum peste 30 de ani.

„Este vorba despre o dilataţie, podul are probleme, s-a făcut expertizarea lui, urmează să intre în consolidare. Proiectele tehnice sunt terminate, urmează ca în perioada imediat următoare firma de execuţie să se apuce de lucrare. Cu această ocazie se vor rezolva şi accesul pietonal, parapeţii şi pista pentru biciclişti", a declarat Mild Zoltan, directorul Inspectoratului Teritorial în Construcţii (ITC).

Viceprimarul Balint Jozsef spune că problema podului este una foarte importantă pentru conducerea oraşului. „Chiar zilele acestea am vorbit despre necesitatea stringentă de începere a lucrărilor şi sperăm să se intervină cât mai repede", a spus viceprimarul.

Potrivit directorului ITC Covasna, pericolul ar putea interveni pentru circulaţie în momentul în care crăpătura s-ar lărgi şi mai mult şi s-ar forma o gaură mai mare.

Reabilitarea podului de la Gara din Sfântu-Gheorghe este cuprinsă în reabilitarea DN 12, programată să fie finalizată până la sfârşitul anului, iar motivul pentru care lucrările nu au început până acum ţine de faptul că nu au fost alocate fonduri de la Bucureşti. Astfel, constructorul a lucrat fie din fondurile proprii, fie din bani de anul trecut.

„Mă apucă groaza"

Starea generală proastă a podului a făcut ca tot mai mulţi locuitori din oraş să fie îngrijoraţi de acest fapt şi să sesizeze nemulţumiţi pericolul pe care îl reprezintă atât balustradele, cât şi fisurile din asfalt. „Mă apucă groaza când văd gaura aia în pod, îmi este frică să mai şi trec podul, balustradele sunt ruginite şi se mişcă, existând posibilitatea să cazi cu ele dacă încerci să te sprijini.

Trotuarul este şi el praf, asfaltul de aici nu mai este şi au rămas numai dalele care se mişcă şi ai impresia că o să cazi în Olt", a spus Lorand Nagy, un trecător.

Directorul ITC Covasna, Mild Zoltan, a solicitat ieri unei firme locale astuparea crăpăturii ca măsură de intervenţie de urgenţă la pod, până la începerea lucrării majore de reabilitare.

"Îmi este frică să trec podul, balustradele sunt ruginite şi se mişcă, existând posibilitatea să cazi cu ele dacă încerci să te sprijini."
Lorand Nagy
localnic

"Podul are probleme, s-a făcut expertizarea lui, urmează să intre în consolidare."
Mild Zoltan
director ITC

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite