„Pelicanii“ fură clientela firmelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
„Pelicanii“ fură clientela firmelor
„Pelicanii“ fură clientela firmelor

Administratorii firmelor autorizate de transport persoane îi acuză pe aceştia de evaziune fiscală. Autobuzele şi microbuzele firmelor autorizate operează zilnic câte 12 curse fără pasageri deoarece clienţii le sunt suflaţi de sub nas de către „pelicani“.

Scandaluri zilnice izbucnesc în parcarea din faţa magazinului „Lebăda“ din Micro 16 între „pelicani“ - transportatorii de persoane fizice cu autorizaţii emise de Primărie şi şoferii firmelor de transport licenţiate care îi acuză pe primii de evaziune fiscală.

Ioan Vezentan, şef de transport la o firmă autorizată din oraş, a declarat că de aproximativ patru luni, de când a fost pus în funcţie, are probleme cu şase transportatori care pur şi simplu le suflă clienţii de sub nas.

„Ne iau cu forţa oamenii din maşini, trăgându-i de mâneci. Autobuzele şi microbuzele fac zilnic 12 curse în gol, pe ruta Satu-Mare-Doba-Boghiş, Satu Mare-Vetiş-Oar numai cu oamenii care au abonamente. Nimeni nu le face nimic, iar când vin controale de la Finanţe şi Primărie părăsesc parcarea şi se ascund pe unde apucă“, se plânge acesta.

„Fac evaziune fiscală pe faţă pentru că nu emit chitanţe, nu plătesc impozit, şi nu îşi declară veniturile la Finanţe. Şi se mai şi laudă că fac câte 200 de lei pe zi“, a mai declarat Ioan Vezentan. Preţurile practicate de aceştia sunt cu 50 de bani mai mari decât la transportatorii legali. Un drum până la Boghiş costă 3 lei iar „pelicanii“ pretind 3,5 de lei. Administratorii fimelor de transport licenţiate se mai plâng de faptul că, din cauza acestor şoferi, le-au scăzut veniturile considerabil.

Funcţionează în baza unor autorizaţii emise în 2005

Majoritatea şoferilor acuzaţi de transport ilegal funcţionează în baza unor autorizaţii emise în anul 2005 de către Primărie. Varna Levente, purtătorul de cuvânt al instituţiei, a declarat că autorizaţia este valabilă un an după care se prelungeşte. „Nu ştiu câţi dintre ei au sau nu autorizaţii valabile. E clar un război între cei licenţiaţi şi cei cu autorizaţii emise în baza codului KN din Nomenclator“, a mai spus Varna Levente. „Este o autorizaţie pentru «alte transporturi terestre de călători», dar aceşti şoferi nu prea pot fi verificaţi“, susţine şi şeful serviciului comercial din cadrul primăriei, Egli Sebastian.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite