Pacienţii reclamă mizeria şi mâncarea

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bolnavii din cele mai mari spitale se plâng de atitudinea infirmierelor şi de condiţiile de cazare din sistemul sanitar. Aproape toate persoanele care au răspuns la un sondaj de opinie au dat note mici pentru serviciile de cazare, curăţenie şi alimentaţie din spitale.

La sondajul comandat de Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Timiş au răspuns peste 300 de asiguraţi. Peste 60 de procente au semnalat condiţii proaste de hrană, iar 40 la sută s-au plâns de serviciile de cazare. „Într-adevăr, condiţiile de cazare sunt mult sub nivelul Uniunii Europene şi avem nevoie de spitale noi”, a declarat directorul Spitalului Municipal din Timişoara, doctorul Octavian Creţu.

Infirmiere de nota unu

Mai mult de o treime din pacienţi a acordat note minime pentru atitudinea infirmierelor. În timp ce medicii sunt apreciaţi, comportamentul infirmierelor este cel mai slab cotat. Octavian Creţu a spus că situaţia diferă de la un spital la altul, iar colectivul influenţează mult comportamentul personalului sanitar. „Uneori atitudinea lor este indusă. Dacă unii sunt reci, şi colegii lor tind să se manifeste la fel”, a precizat Creţu.

„Infirmierele reprezintă personalul cel mai slab pregătit şi sunt echivalente cu muncitorii necalificaţi. Recrutarea şi pregătirea lor rămân responsabilităţile şefului de secţie”, a explicat preşedintele CAS Timiş, Horia Cristian. Neglijenţa infirmierelor este cauzată de factori personali, fără a avea legătură cu veniturile mici ale angajaţilor din spitale.

Departe de Occident

„Nivelul sistemului sanitar românesc este departe de cel din Occident şi pentru că oamenii noştri nu au simţ civic”, a adăugat Octavian Creţu. În privinţa hranei din spitale, Horia Cristian a spus că mâncarea este de calitate, dar suferă transformări până ajunge în farfuria pacientului.

 „Dacă la Gastroenterologie condiţiile sunt impecabile, la Neurologie sunt la limita suportabilului. Şeful de  secţie şi asistenta şefă trebuie să-şi controleze oamenii”, a declarat Horia Cristian.

Cei care au completat chestionarul CAS Timiş declară, în proporţie de 30 la sută, că şi-au cumpărat singuri medicamentele administrate în spital şi că au aşteptat chiar şi o oră pentru a fi consultaţi. La polul opus infirmierelor se situează medicii de familie, cărora 60 la sută dintre timişoreni le dau note maxime.

Deşi în Caraş-Severin procentul celor care şi-au schimbat medicul de familie ajunge la 85 la sută, timişorenii sunt mult mai consecvenţi şi şi-au ales un alt medic doar în proporţie de 14 la sută.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite