Ofensat, Vaticanul nu renunţă la acţiunea în instanţă împotriva firmei Benetton

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Papa şi imamul
Papa şi imamul

Grupul Benetton a retras poza cu aparentul sărut dintre papa Benedict al XVI-lea şi un lider musulman, însă Vaticanul s-a simţit atât de ofensat încât nu renunţă la intenţia de a da în judecată celebrul producător de îmbrăcăminte.

Campania “UNHATE” (Fără Ură), lansată miercuri de Benetton, a reuşit să provoace reacţii furioase la Casa Albă, Vatican, în lumea catolică şi în cea musulmană.

Campania se compune din mai multe fotografii aşezate două câte două astfel încât să dea impresia că persoanele din fiecare imagine s-ar săruta pe buze. Fotomontajele, care par reale, îi înfăţişează pe câţiva lideri importanţi la nivel mondial şi aflaţi în relaţii nu tocmai cordiale.

Astfel, premierul israelian Benjamin Netanyahu pare că-l îmbrăţişează şi sărută pe preşedintele Autorităţii palestiniene, Mahmoud Abbas, preşedintele american Barack Obama pe liderul venezuelean Hugo Chavez, iar papa Bendict al XVI-lea, pe imamul Ahmed Tayeb (cel mai important lider musulman  din Egipt).

Benetton a retras imediat reclama cu papa şi imamul, însă Vaticanul a fost atât de şocat de imaginea care atârna chiar şi pe unul dintre podurile din apropierea Sfântului Scaun, încât nu are de gând să renunţe la acţiunea în instanţă.

Chiar dacă poza cu papa a dispărut după doar câteva zile, strategia companiei a funcţionat încă o dată: campania Benetton este cunoscută pe tot mapamondul, iar firma şi-a consolidat imaginea de grup care combate ura şi apropie rase, religii şi culturi.

“UNHATE” nu este prima campanie a Benettonului care stârneşte controverse şi naşte discuţii ample. Dimpotrivă, grupul şi-a impus în cele câteva decenii de existenţă imaginea de brand care promovează egalitatea între oameni aparent diferiţi prin culoase, religie sau ideologie, prin campanii care au fost foarte contestate şi chiar atacate în instanţă.

Benetton a fost mereu un promotor al unităţii în diversitate şi a susţinut cauze dintre cele mai delicate, înainte ca alţii să o facă.

Celula morţii, 2000
Cea mai atacată campanie a Benetton. A fost vorba de un proiect amplu ("Noi, cei din celula morţii"), împotriva pedepsei capitale, format din interviuri şi poze cu 26 de condamnaţi la moarte care-şi aşteptau execuţia.



Cimitirul
Campania a apărut în timpul Războiului din Golf. Un singur ziar din Italia a acceptat apariţia în print a acestei reclame.

Condamnaţii la moarte



Vaporul
Fotografia unui vas supraîncărcat cu albanezi care încercau să se refugieze în Italia. Era în 1992, când când se prăbuşea regimul comunist din Albania şi nicio ţară nu-i dorea pe cetăţenii care încercau să scape din infernul lăsat în urmă. O imagine asemănătoare cu cele văzute în primăvara acestui an, când italienii au refuzat intrarea egiptenilor şi marocanilor fugiţi în timpul revoluţiilor musulmane care au traversat nordul Africii.

image



Soldat cu kalaşnikov şi femur
Campania în care apare o fotografie a unui soldat liberian punea problema rasismului, colonialismului şi a sărăciei.

Vaporul



Copil alb alăptat de o negresă
Campania din 1989 promova egalitatea dintre rase şi a declanşat o reacţie puternică în SUA. Cea mai apreciată imagine dintr-o campanie de brand.

Soldat cu kalaşnikov şi femur



Nou-născutul
A fost considerată una dintre cele mai agresive reclame.

Copil alb alăptat de o negresă



SIDA
Fotografia surprinde ultimele momente din viaţa lui David Kirby, un tânăr bolnav de SIDA. Poza a fost premiată în 1991, dar a devenit celebră graţie campaniei Benetton care dorea să sensibilizeze opinia publică.

Nou-născut
image
Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite