Un Airbus s-a prăbuşit în Oceanul Indian

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Un Airbus s-a prăbuşit în Oceanul Indian
Un Airbus s-a prăbuşit în Oceanul Indian

O fată de 14 ani a supravieţuit miraculos accidentului. Un avion yemenit Airbus A310, cu peste 150 de persoane la bord, s-a prăbuşit, ieri, în Oceanul Indian, puţin timp înainte de a ateriza, la Moroni, în Insulele Comore.

Mai citeşte şi:

adevarul.it- Avionul prăbuşit ieri nu avea permisiunea să zboare în Franța
adevarul.it - Lista celor mai sigure companii aeriene
adevarul.es - Compania aeriană Clickair fuzionează cu Vueling

VIDEO De ce suntem fascinaţi de catastrofele aeriene
Tot mai multe Airbusuri au probleme
Un avion yemenit Airbus 310 s-a prăbuşit lângă Insulele Comore

Un supravieţuitor a fost găsit în urma accidentului avionului Airbus A310-300 al companiei aeriene yemenite Yemenia, care s-a prăbuşit în cursul nopţii de luni, în apele Oceanului Indian, în Insulele Comore. La bordul aeronavei se aflau 153 de persoane.

Dintre acestea, trei erau bebeluşi, iar 11 erau membri ai echipajului. 52 de pasageri veneau de la Paris, 59 din Marsilia, 11 din Cairo, 12 din Dubai, trei din Arabia Saudită, unul din Amman şi unul din Damasc. Autorităţile locale au reperat carlinga aparatului la câţiva kilometri de coastă, unde au găsit şi un supravieţuitor.

Este vorba despre o adolescentă, în vârstă de 14 ani, care a fost preluat de una dintre ambarcaţiunile de salvare. Salvatorii au dat asigurări că au tot ce le trebuie, perfuzii şi echipamente, pentru a ajuta copilul, potrivit AFP şi The Guardian.

Iniţial autorităţile anunţaseră că supravieţuitorul era un copil de cinci ani.

Avionul părăsise aeroportul Roissy luni la ora locală 08.55 (9.55, ora României) pentru a merge la Marsilia şi apoi la Sanaa, în Yemen. Avionul a decolat apoi din nou spre Moroni, unde urma să sosească ieri la ora 1.30 ora României.

Două tentative de aterizare ratate

Directorul aeroportului internaţional din Moroni, Hadji Mmadi Ali, a declarat că ar fi existat două tentative ratate de aterizare, dar că deocamdată este nevoie de prudenţă, până când vor fi verificate toate informaţiile.

El a mai precizat că în momentul în care urma să aibă loc aterizarea, condiţiile meteo nu erau favorabile, înregistrîndu-se rafale puternice de vânt, moment în care şi turnul de control a pierdut legătura cu echipajul. Însă Jean-Marie Carriere, director de previziuni meteorologioce la Meteo France, a declarat că nu au existat furtuni în momentul prăbuşirii avionului în ocean.

„În această regiune, aproape de Comore, există mai degrabă o situaţie anticiclonică, cu un anticiclon centrat pe Africa de Sud care direcţionează un curent din sud neperturbat, deasupra canalului Mozambic“, a precizat Carriere.

„Deci nici o problemă de nori, exceptând câţiva în stratul de jos, dar nimic ameninţător“, potrivit meteorologului. Accidentul intervine la mai puţin de o lună după prăbuşirea unui Airbus A330 al Air France în Oceanul Atlantic.

A început recuperarea cadavrelor

La câteva ore de la declanşarea alertei, pilotul unui avion folosit de autorităţile locale pentru căutarea aeronavei dispărute „a văzut cadavre care pluteau la suprafaţa apei, iar apoi o pată de combustibil a fost reperată la aproximativ 16-17 mile marine de Moroni“, capitala Insulelor Comore, a declarat un oficial al Aviaţiei Civile, Mohammad Abel Kader. ;

Compania Yemenia, sub supraveghere

image

Rudele şi prietenii pasagerilor cursei aeriene au aflat cumplita veste de la autorităţile  Aeroportului din Moroni   Foto: Reuters


Compania aeriană Yemenia s-a aflat „sub supraveghere atentă“ din partea autorităţilor franceze, iar la avionul dispărut fuseseră constatate mai multe probleme, a declarat ieri secretarul de stat pentru transporturi Dominique Bussereau, pentru postul i-tele.

Este vorba de „o companie care era supravegheată atent şi de un avion care a dispărut din spaţiul aerian francez în ciuda numeroaselor probleme constatate“, a declarat Bussereau. Anterior, acelaşi oficial francez dăduse asigurări că Yemenia nu figurează „pe lista neagră“ a companiilor aeriene periculoase, pentru că altfel nu ar fi primit autorizaţie să plece de la Roissy.

Aparatul a fost fabricat în 1990 şi era exploatat de companie din octombrie 1999, a precizat Airbus, subliniind că avea circa 51.900 ore de zbor la bord.  Acest tip de avion a intrat în serviciu în 1983 şi nu se mai fabrică din iulie 2007.

Alte catastrofe aviatice

Prăbuşirea avionului companiei Yemenia în largul Insulelor Comore din Oceanul Indian aminteşte de alte accidente aviatice în timpul cărora aparatele de zbor s-au prăbuşit în mare.

25 decembrie 2003: Benin - Un avion Boeing al UTA (Uniunea Transporturilor Africane) s-a prăbuşit în mare după decolarea din Cotonou. În accident, 139 de persoane şi-au pierdut viaţa, iar alte 21 au supravieţuit.

 3 ianuarie 2004: Egipt - Un Boeing 737 al companiei egiptene Flash Airlines s-a prăbuşit în Marea Roşie, la câteva minute după decolarea de pe aeroportul din Sharm-El-Sheik. În total, 148 de persoane au murit, dintre care 134 erau turişti francezi.

 3 mai 2006: Rusia - Un avion Airbus A320 al companiei armeniene Armavia a dispărut în Marea Neagră, cu puţin timp înainte să ajungă la destinaţie, în staţiunea rusă Soci. Accidentul s-a soldat cu 113 morţi.

 1 ianuarie 2007:
Indonezia - Un aparat de zbor Boeing 737 al companiei aeriene indoneziene Adam Air, care decolase din Surabaya (Java) şi se îndrepta spre Manado (Celebes), s-a scufundat în mare cu 102 pasageri la bord. Primele fragmente metalice din avion au fost descoperite zece zile mai târziu.

 31 mai -1 iunie 2009 - Brazilia - Un Airbus A330 al companiei Air France care efectua o cursă Rio de Janeiro - Paris s-a prăbuşit în Oceanul Atlantic, cu 228 de persoane la bord. Nu au existat supravieţuitori.

image
Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite