Noul brand: „Explorează grădina carpatină“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Brandul turistic al României va fi lansat astăzi la Expo 2010 la Shanghai, în ziua dedicată României.

Anunţul va fi făcut chiar în pavilionul ţării noastre, conceput în forma unui măr. Logoul a fost păstrat până în ultima clipă sub cel mai mare secret. Potrivit informaţiilor blogului Impactnews, sloganul va fi „Explore the Carpathian Garden" („Explorează grădina carpatină"). De conceperea şi realizarea brandului turistic s-a ocupat consorţiul de firme THR (Spania) - TNS, care a câştigat, în urma unei licitaţii, contractul pus la bătaie de Ministerul Turismului în 2009.

Compania spaniolă a avut drept sarcini poziţionarea brandului turistic al României, realizarea unei strategii de brand, stabilirea strategiei de comunicare, identitatea vizuală, sloganul şi aşa-numitul manual de brand. La rândul său, TNS s-a ocupat de partea de cercetare, realizând 10.881 de interviuri prin telefon în opt ţări (Austria, Franţa, Germania, Italia, Ungaria, Rusia, Marea Britanie şi Statele Unite), 91 de interviuri detaliate şi două focus-grupuri.

Potrivit rezultatelor cercetării, Munţii Carpaţi şi peisajele de la ţară au fost în topul preferinţelor străinilor care ne-au vizitat ţara. Bucureştiul a obţinut cel mai mic punctaj în topul obiectivelor care i-au atras în ultimii ani pe turişti. Consorţiul a recomandat ministerului condus de Elena Udrea să investească în dezvoltarea celor mai importante 10 destinaţii turistice din România şi în cinci trasee turistice. Sub umbrela brandului turistic vor fi derulate campanii de promovare, la nivel internaţional, menite să atragă turiştii în România.

Buget de 75 de milioane de euro

Ministerul Turismului şi Dezvoltării Durabile are fonduri alocate de Uniunea Europeană în valoare de 75 de milioane de euro, bani ce trebuie cheltuiţi până în 2013 pentru promovarea României. Ministerul a organizat o lictaţie la care iniţial au aplicat 13 companii de consultanţă, din care, în final, s-au calificat doar trei: TBWA Bucureşti - GFK România, Saffron Brand Consultants - Brandient Consult - Acacia Avenue şi THR - TNS. Câştigător a fost consorţiul care a oferit cel mai mic preţ, THR şi TNS, care a cerut 894.970 de euro.

Eşecuri în lanţ

Brandurile turistice ale României concepute până acum au adus în special pierderi financiare. Penultima încercare de rebranduire a ţării a costat 10.000 de euro şi îi aparţine tot Elenei Udrea. Ea a lansat controversatul imn „Romania, the Land of Choice", la 1 mai 2009, pe muzica şi versurile lui Marius Moga. Dar aventura promovării României în lume a început în 1995, atunci când Guvernul a semnat un contract cu o firmă franceză, deţinută de Adrian Costea, pentru realizarea albumului „Eterna şi fascinanta Românie". Afacerea ne-a costat aproape şase milioane de dolari şi a stârnit un uriaş scandal.

Din lista răsunătoarelor eşecuri nu poate lipsi proiectul Dracula Park, lansat în 2001. Iniţiatorii sperau că acesta va aduce României un milion de turişti şi venituri de circa 20 de milioane de dolari anual. În prezent, SC Dracula Park SA investeşte banii acţionarilor în afaceri imobiliare şi la bursă.

„România mereu surprinzătoare" s-a născut în anul 2004 şi a „mâncat" aproape două milioane de dolari. Reprezentanţi ai Organizaţiei Mondiale a Turismului au desfiinţat acest brand pe motiv că stilul promovării este „depăşit", în dezavantaj faţă de ţările concurente din zonă.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite