Norii negrii ai crizei, deasupra multinaţionalelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cele mai mari multinaţionale din Timiş încep să aibă probleme, cea mai afectată fiind industria de componente auto. Reducerea activităţii acestor firme poate afecta dur economia locală în care companiile mari deţin o pondere serioasă.

Încep să apară tot mai multe semnale negative din multinaţionalele cu filiale în Timiş. Oraşele mici ca Deta sau Sânnicolau Mare pot ajunge pe butuci dacă multinaţionalele au probleme. Din Sânnicolau Mare au venit deja semnale negative după ce s-a anunţat reducerea activităţii la Delphy Packard.

Norii negrii ai crizei, care se strâng asupra Banatului, pot aduce neplăceri şi în companiile locale. Transportatorii mari pot falimenta. Surse din Delphi Packard au informat că s-a dispus o suspendare temporară a activităţii. Primarul oraşului Sânnicolau Mare a confirmat informaţia. „Din câte ştiu este o măsură temporară. Sperăm să nu se agraveze pentru că bugetul nostru depinde ei”, a spus primarul Dănuţ Groza.

Primarul crede că, dacă vor exista disponibilizări, locuitorii oraşului vor fi ultimii afectaţi pentru că Delphi aduce mulţi oameni de la distanţe mari. „Dacă reduc din personal, vor reduce costurile de transport. Vor renunţa în primul rând la oamenii pe care îi aduc cu autobuzele”, a spus primarul.

Primele semne în 2007

Conform datelor de la Registrul Comerţului, în Timiş funcţionează 182 de firme cu obiect de activitate din automotive.  Numai grupul Continental, care operează trei firme în Timişoara, are aproape 4.500 de angajaţi şi o cifră generală de afaceri de aproximativ 400 de milioane de euro.

În anul 2007, cele trei companii Continental au declarat finanţelor un profit total de peste 40 de milioane de euro. Una din companiile grupului a înregistrat însă pierderi de 8,6 milioane de euro.

Anul trecut au înregistrat pierderi alte două multinaţionale. Kromberg & Schubert, producător de echipamente electrice pentru autovehicule, a înregistrat  pierderi de 600.000 de euro, la o cifră de afaceri de 25 de milioane şi 2.769 de angajaţi. TRW Automotive Safety Systems, producător de piese pentru autovehicule, a încheiat anul 2007 cu pierderi de 3,7 milioane de euro. 

Nu tuşeşte doar industria auto

Cel mai mare angajator, Solectron-Flextronix are probleme. Compania are 3.500 de angajaţi. În 2006 a înregistrat pierderi de şapte milioane de euro, la o cifră de afaceri de 155 de milioane.

 În 2007 a înregistrat profit de şase milioane de euro, la o cifră de afaceri de 238 de milioane. În ciuda acestor rezultate bune, acum Solectron-Flextronix a început să tuşească.

„Conducerea a anunţat reduceri de personal. Am cerut să ofere în scris cifre exacte”, a declarat Ştefan Gogoşanu, liderul Cartel Alfa Timiş. Surse din companie vorbesc despre 800 de locuri de muncă vizate. Liderii sindicali din Solectron au spus că nu este bine să facă declaraţii, pentru să situaţia este delicată. 

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite