NASA ar fi descoperit cea de-a 9-a planetă a Sistemului nostru Solar

Cercetătorii americani susţin că un telescop al NASA ar fi descoperit a noua planetă a Sistemului nostru Solar - Tyche -, cu o masă de 5.300 de ori mai mare decât cea a Pământului.

Tyche este o planetă-gigant gazoasă cu o masă de 4 ori mai mare decât cea a lui Jupiter, iar oamenii de ştiinţă cred că se găseşte în Norul lui Oort. Orbita sa este de 15.000 de ori mai îndepărtată de Soare decât cea a Terrei şi de 375 de ori mai îndepărtată decât cea a lui Pluto, acesta fiind motivul pentru care ea  nu a fost descoperită până acum.

Dovada existenţei noii planete a fost obţinută de telescopul spaţial Wise.

Astrofizicienii sunt convinşi că, în maximum doi ani, vor putea demonstra existenţa planetei Tyche. Iar, dacă această ipoteză se confirmă, potrivit cercetătorilor, Tyche ar putea fi compusă din hidogen şi heliu şi ar putea avea o atmosferă asemanatoare cu cea a planetei Jupiter. De asemenea, se aşteaptă ca planeta să aibă şi sateliţi, precum celelalte planete exterioare ale Sistemului Solar.

Temperatura planetei se estimează a fi de -73 grade Celsius (-99.4 grade Fahrenheit), fiind de 4-5 ori mai cald ca pe Pluto.

Această căldură se păstrează de la momentul formării. Durează ca un obiect de aceste dimensiuni să se răcească, explică un expert.

Un argument împotriva clasificării lui Tyche ca parte a Sistemului Solar este faptul că planeta s-a format în jurul altei stele, fiind, ulterior, captată de câmpul gravitaţional al Soarelui.

Uniunea Astronomică Internaţională (IAU) va decide dacă noua planetă va face parte din Sistemului nostru Solar, a declarat astrofizicianul John Matese pentru The Independent.

În aprilie se aşteaptă să fie publicate primele date adunate de telescopul NASA, care vor fi supuse unei analize.

Cum ar arăta Sistemul nostru Solar cu planeta Tyche:

Evenimente