Muncitorii au intuit că pământul se va surpa

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Autorităţile fac presiuni ca finalizarea lucrărilor la Pasajul Băneasa să nu întârzie.Reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi spun că responsabilitatea tragediei de la Pasajul Băneasa este exclusiv a constructorului.

Primele cercetări în cazul tragediei de la Pasajul Băneasa, în care trei muncitori şi-au pierdut viaţa, au scos la iveală mai multe încălcări ale legislaţiei în domeniul construcţiilor şi al securităţii în muncă.

Citiţi şi

EXCLUSIV Supravieţuitorul de la Băneasa: "O secundă în plus şi îl salvam"
UPDATE VIDEO Tragedia de la Băneasa: lipsa pereţilor de susţinere, cauza probabilă


Lucrarea nu era avizată de Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM), muncitorii nu aveau echipament de protecţie, iar accidentul s-a petrecut în afara orelor de program.

„Potrivit H.G. 300/2006, constructorul avea obligaţia să transmită o declaraţie prealabilă, cu 30 de zile înainte de începerea lucrărilor, ceea ce nu s-a întâmplat“, a declarat inginerul Constantin Bujor, inspector-şef în cadrul ITM Bucureşti.El a mai spus că firma constructoare poate răspunde penal pentru această tragedie.

Oficialităţile cer continuarea lucrărilor

Reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) spun că aşteaptă rezultatele anchetei, dar că responsabilitatea tragediei este exclusiv a constructorului. „Există, de asemenea, ipoteza ca oamenii care lucrau acolo să nu fi fost suficient de bine pregătiţi pentru o astfel de lucrare“, a declarat directorul general CNADNR, Dorina Tiron.

Potrivit acesteia, constructorul are obligaţia să continue lucrările pentru ca termenul de finalizare a pasajului, 1 decembrie, să nu fie prelungit. În prezent, activitatea a fost întreruptă pentru desfăşurarea anchetei. Reprezentanţii firmei constructoare portugheze Lena spun că obligaţia asigurării măsurilor de protecţie revine societăţii Marconstruct, conform contractului încheiat cu aceasta.

FAMILIILE NU VOR FI DESPĂGUBITE

Directorul tehnic al societăţii Marconstruct, Laurenţiu Dogaru, a declarat, pentru Antena 3, că şanţul în care lucrau muncitorii era asigurat. El a mai spus că malul a cedat din cauza terenului.

De asemenea, reprezentanţii firmei constructoare au declarat că familiile victimelor nu vor fi despăgubite.„Lucrările se desfăşurau fără acordul inspectorilor teritoriali de muncă şi fără echipament de protecţie. Acestea sunt cauzele tragediei“, a spus unul dintre colegii victimelor.

Singurul supravieţuitor, Cristian Lupan, povesteşte că tragedia a avut loc în afara orelor de program. „Mai aveam de pus o ţeavă, iar patronul ne-a cerut să intrăm în şanţ“, a declarat Cristian. „Eu am reuşit să scap pentru că am văzut cum începe pământul să se surpe. Când au ajuns pompierii îmi erau îngropate doar picioarele“, mai povesteşte Cristian. Soţia lui a mărturisit că muncitorii au fost obligaţi să lucreze, deşi malul nu era asigurat.

„Soţul m-a sunat cu două ore înainte de accident şi mi-a spus că se teme că o să cadă malul peste ei. Aşa a şi fost, noroc că el a scăpat“, a spus Elena Lupan.

Nu aveau echipament

Principalele măsuri tehnice în acest caz ar fi trebuit să fie protejarea malurilor împotriva surpării de pământ şi asigurarea muncitorilor cu echipament individual de protecţie. În plus, oamenii ar fi trebuit instruiţi pentru o astfel de lucrare şi coordonaţi de un specialist.

image

Fratele meu şi ceilalţi băieţi au fost îngropaţi de vii. Fratele meu are o soţie şi o fetiţă de 4 ani. Cine o să aibă grijă de ei acum?

image


Cristian Lupan
singurul supravieţuitor

image

Constructorul avea obligaţia să transmită o declaraţie prealabilă, cu 30 de zile înainte de începerea lucrărilor, ceea ce nu s-a întâmplat.

image


Constantin Bujor
inspector ITM

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite