Mesageria CFR, pusă pe butuci de patronii arabi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Printre ultimele privatizări făcute pe fugă de guvernul PSD, în decembrie 2004, s-a numărat şi Mesageria CFR, preluată de societatea "Monalisa Investiments", patronată de patru fraţi arabi.

Printre ultimele privatizări făcute pe fugă de guvernul PSD, în decembrie 2004, s-a numărat şi Mesageria CFR, preluată de societatea "Monalisa Investiments", patronată de patru fraţi arabi. Valoarea privatizării a fost de 7,3 miliarde de lei vechi, adică puţin peste jumătate din preţul unui vagon nou, Mesageria având în patrimoniu 114 vagoane, evaluate la câte 12 miliarde de lei fiecare.
Raţiunea acestei privatizări pare de neînţeles, atâta vreme cât mesagerie pe CFR nu mai există, iar cei peste 700 de angajaţi (din care 14 la Târgu Mureş) nu şi-au mai primit salariile de peste o jumătate de an. Viorica Kovari, curier la Mesageria CFR Târgu Mureş, a declarat că în judeţ primele probleme au apărut la doar două luni după privatizare, când punctele de lucru Gheorgheni, Topliţa şi Reghin au fost desfiinţate. Din primăvara anului trecut, salariaţilor şi membrilor lor de familie le-au fost retrase permisele de călătorie, iar primele de Paşte şi cele pentru concediul de odihnă nu s-au mai dat. Din august 2005, salariaţii nu au mai fost plătiţi deloc, cu toate că ei continuă să primească, lună de lună, fluturaşii cu calculul drepturilor salariale, dar pe card nu le intră nici un ban. Sunt însă obligaţi să se prezinte "la serviciu" până la orele 12.00, deşi nu mai au ce face, întrucât toate vagoanele de mesagerie au fost retrase de pe traseu pentru că nu le-a mai făcut nimeni revizia. Cu circa o lună în urmă câţiva angajaţi, în disperare de cauză, au intrat în greva foamei, la care însă au renunţat deoarece conducerea societăţii "Monalisa" a încetat orice dialog, refuzând să mai răspundă până şi la telefoane. Ultima lor şansă a rămas justiţia, oamenii demarând o acţiune în acest sens.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite