Maşinile, nepregătite în lupta cu poluarea

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Companiile din industria constructoare de maşini nu au realizat progrese tehnologice suficiente pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon Industria auto nu reuşeşte să producă vehicule

Companiile din industria constructoare de maşini nu au realizat progrese tehnologice suficiente pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon

Industria auto nu reuşeşte să producă vehicule mai puţin poluante, astfel încât să atingă ţintele UE în ceea ce priveşte limitarea emisiilor de CO2.

Producătorii de maşini mai au de parcurs un drum lung până la atingerea ţintelor impuse de Uniunea Europeană cu privire la reducerea emisiilor poluante provenind de la maşinile noi, potrivit cotidianului britanic "The Guardian".

Guvernanţii trebuie să continue presiunea asupra companiilor din industria constructoare de maşini pentru ca acestea să se supună cerinţelor de mediu, avertizează reprezentanţii Transport & Environment (T & E), grup de lobby paneuropean.

Noul studiu se bazează pe date oficiale puse la dispoziţie de Comisia Europeană. T & E a precizat că producătorii de maşini ar trebui să aducă îmbunătăţiri tehnologice, astfel încât autoturismele noi să reducă cu 17 la sută emisiile de CO2 pentru a atinge ţinta europeană de 130 de grame pe kilometru, până în 2012.

UE trebuie să menţină presiunea

Jos Dings, director T & E, a spus că unii producători s-au apropiat de limitele impuse de UE. De exemplu, producătorul german BMW a redus emisiile provenind de la maşini cu aproximativ 7,3 la sută, anul trecut.
"Sub ameninţarea legislaţiei, BMW a demonstrat că şi producătorii de maşini premium pot reduce în mod serios emisiile de dioxid de carbon.

Totuşi, răspunsul slab al celor mai mulţi producători arată că Uniunea Europeană trebuie să menţină presiunea asupra acestora pentru îndeplinirea cerinţelor", a spus Dings.

T & E doreşte atingerea ţintei de 80 de grame pe kilometru pentru toate maşinile noi, până în 2020, faţă de 158 de grame pe kilometru cât s-a înregistrat anul trecut.

Reprezentanţii T & E au precizat că Peugeot-Citroën, Renault şi Fiat au făcut eforturi pentru atingerea limitelor impuse, dar nu suficiente. Pe de altă parte, companiile japoneze Nissan, Mazda şi Suzuky au eşuat în această
încercare.

Sub ameninţarea legislaţiei, BMW a demonstrat că şi producătorii de maşini premium pot reduce în mod serios emisiile de dioxid de carbon
Jos Dings, director T & E

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite