MApN cheltuie 150.000 de euro pe anvelope pentru avioane

0
Publicat:
Ultima actualizare:
MApN cheltuie 150.000 de euro pe anvelope pentru avioane
MApN cheltuie 150.000 de euro pe anvelope pentru avioane

Ministerul Apărării Naţionale a atribuit companiei AEROSTAR Bacău un contract de peste 150.000 de euro, fără TVA inclus, având ca obiect furnizarea de anvelope pentru aeronavele de luptă MIG 21 Lancer, potrivit unui anunţ publicat de MApN.

MApN a atribuit prin intermediul UM 01835 companiei AEROSTAR Bacău un contract care are ca obiect cumpărarea de anvelope pentru aeronavele MiG-21.

Concret, MApN a achiziţionat "anvelope principale, tip 800x200 si anvelope de faţă, tip 500x180, echipate cu cameră, piuliţă, ventil şi căpăcel, pentru aeronavele MiG-21", preţul tranzacţiei fiind de 654.850 de lei fără TVA.

Anunţul a fost făcut la sfârşitul săptămânii trecute, MApN precizând că a organizat o licitaţie deschisă. Au fost primite trei oferte fiind utilizat drept criteriu de atribuire preţul cel mai scăzut.

MApN a precizat, la solicitarea MEDIAFAX, că "pneurile au fost achiziţionate pentru întreaga flotă de aeronave MiG-21 din dotarea Forţelor Aeriene Române". Reprezentanţii MApN au explicat că numărul pneurilor achiziţionate nu poate fi făcut public deoarece astfel ar putea fi dedus numărul de avioane de luptă ale României, informaţia fiind clasificată.

Pe de altă parte, MApN a explicat că, în ceea ce priveşte plata produselor, aceasta va fi efectuată după livrare şi recepţie, iar fondurile necesare achiziţiei sunt cuprinse în bugetul de stat pe anul 2009 alocat Ministerului Apărării Naţionale.

SMFA a recurs la executarea de reparaţii capitale la MIG-uri pentru a-şi îndeplini sarcinile asumate în cadrul NATO, operaţiunile de reparare a avioanelor, a motorului şi echipamentelor din compunerea acestora fiind executate de S.C. Aerostar S.A. Bacău, care deţine licenţă exclusivă în România.

MApN a informat, la 23 iunie, într-un răspuns transmis la solicitarea MEDIAFAX, că "prelungirea vieţii" aeronavelor MiG 21 LanceR poate fi asigurată prin executarea reparaţiilor capitale, în limitele resursei tehnice totale acordată de constructor. Acest proces se desfăşoară de-a lungul întregii perioade de exploatare.

Constructorul avionului acordă o resursă tehnică totală exprimată în ore de zbor, cu condiţia efectuării reparaţiilor capitale, periodic. Ministerul Apărării susţine că în prezent resursa rămasă la avioanele MiG-21 LanceR permite executarea unei noi reparaţii capitale. Acestea sunt necesare în cazul variantelor aer-aer şi dublă comandă a MiG-urilor, scopul declarat de Minister fiind asigurarea orelor de zbor necesare îndeplinirii sarcinilor asumate de România la NATO (120 de ore anual, n.red.).

În urma efectuării unei reparaţii capitale avioanele pot executa un anumit număr de ore de zbor într-o perioadă de până la zece ani, fără însă a depăşi resursa totală acordată de constructor, explica MApN, adăugând că avioanele îşi consumă resursa în mod diferenţiat, în funcţie de orele zburate în cadrul misunilor îndeplinite.

Reparaţia capitală nu implică modificări constructive şi funcţionale ale sistemelor aflate în compunerea avionului, deci nu este vorba despre modernizare.

Repararea capitală a avioanelor MiG-21 LanceR, a motorului şi echipamentelor din compunerea acestora, se execută la Bacău, de către S.C. Aerostar S.A., societate ce deţine în exclusivitate în România licenţa de reparaţie pentru acest tip de avion. Lucrările de reparaţii se execută în limitele bugetului alocat.

"Momentul afluirii în reparaţie a avioanelor se face în funcţie de epuizarea resursei tehnice între reparaţii capitale, fondurile avute la dispoziţie de Statul Major al Forţelor Aeriene şi priorităţile existente. Strategia de regenerare a resursei tehnice vizează păstrarea în serviciu a unui număr minim de avioane MiG-21 LanceR până în anul 2014, când se preconizează operaţionalizarea noului tip de avion multirol. Programul de achiziţie a noului avion multirol se află în stadiul luării deciziei de către instituţiile abilitate şi identificării soluţiilor de finanţare", a explicat Ministerul Apărării.

Regenerarea resursei tehnice pentru avioanele MiG-21 LanceR este folosită ca soluţie complementară, pentru ca România să-şi poată îndeplini angajamentele asumate în cadrul NATO, în special serviciul "Poliţie Aeriană" şi nu reprezintă o alternativă la achiziţia avionului multirol.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite