UPDATE Loganul electric, ţinut la secret

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Primul Logan electric a ajuns, vinerea trecută, în showroomul din statul american Iowa
Primul Logan electric a ajuns, vinerea trecută, în showroomul din statul american Iowa

UPDATE Noi poze cu Loganul Electric Producătorul auto român Dacia asamblează în uzinele proprii primul model 100% electric, pe care îl livrează deja în SUA. Un american din Iowa va comercializa primul Logan pick-up cu motor electric, care va costa între 34.000 şi 38.000 de dolari.

Logan Electric 4

Un secret bine păzit al producătorului auto Dacia iese la iveală în urma unui articol din presa americană. Un ziar local din oraşul Des Moines, statul Iowa, a publicat un interviu al unui dealer de maşini din zonă, Gene Gabus, care, prin intermediul firmei sale, Des Moines Motors, va începe comercializarea unor automobile de tip pick-up cu motor electric asamblate pe modele Dacia Logan.

„Maşinile sunt asamblate în România cu motoare electrice de producţie americană, apoi sunt aduse în Statele Unite de Envision Motor Company şi comercializate de Des Moines Motors", ne-a declarat Gene Gabus.

La Dacia, deşi oficialii ţin cu dinţii de acest secret, totuşi se scurg informaţii. Contactat de „Adevărul", vicepreşedintele Dacia, Constantin Stroe, nu a vrut să răspundă la niciuna dintre întrebările pe această temă. „Nu comentez deloc pe acest subiect", a spus Stroe. Însă mai multe surse din companie ne-au confirmat că, într-adevăr, varianta electrică a Loganului este asamblată în România, fără a preciza unde este amplasată această linie.

39 de Loganuri electrice sunt gata

De cealaltă parte a Oceanului, Gabus se miră de discreţia celor de la Dacia. „Cum, presa din România nu ştia de Dacia electrică? Noi o vindem în America, iar voi, în România, nu ştiaţi de ea?", s-a întrebat americanul râzând. Fost dealer Chrysler, Gabus a început să se uite după afaceri inovative, după ce producătorul auto pe care îl reprezenta a intrat în faliment. Astfel că ideea celor de la Envision Motor Company (EMC) de a echipa o furgonetă cu un motor 100% electric a fost ca o salvare.

Logan Electric 5

„Sunt deja 39 de unităţi asamblate şi gata pentru a fi trimise în Statele Unite. Vrem în jur de 100, dar acum trebuie să mai găsim dealeri şi cumpărători pentru ele", a mai spus Gabus. Primul pick-up a ajuns în showroomul său vinerea trecută şi alte două maşini sunt aşteptate în această săptămână. Cele trei modele vor fi curând disponibile pentru a fi testate şi vândute clienţilor.

Tehnologie folosită la submarine

Noul model va fi comercializat sub brandul EMC şi va avea sub capotă un motor electric performant cu o tehnolgie de tip nichel-clor, folosită de americani pentru bateriile submarinelor sau chiar pentru rachetele Tomahawk. Astfel că dealerul promite o autonomie extrem de generoasă pentru maşinile electrice, de 400 de kilometri cu bateria plină, ceea ce ar face-o perfectă pentru majoritatea navetiştilor din Statele Unite, nevoiţi să călătorească pe distanţe lungi.

.

„În afară de autonomia foarte bună, cumpărătorul mai are un avantaj: nu trebuie să aştepte descărcarea bateriei pentru a o pune din nou la încărcat, ci poate să o bage în priză oricând, fără să o strice sau fără să îi reducă viaţa de funcţionare", susţine Gabus.

Omul de afaceri, care nu este singurul dealer de Logan electric, existând în zonă alţi doi dealeri, speră ca acest model să poată fi asamblat în curând şi în Florida şi Iowa, însă nu a fost încheiat deja un acord în acest sens.

Americanii sunt gata să fie „eco"

Preţul cu care acesta va scoate pe piaţă noile sale produse este însă unul destul de piperat pentru modelele din această clasă: maşina va costa între 34.000 şi 38.000 de dolari. Totuşi, Gabus spune că există un interes semnificativ în zona în care operează pentru aceste maşini, în special din partea unor corporaţii prietenoase cu mediul, care au vrut să rămână deocamdată anonime. Acestea sunt interesate de mici vehicule care pot transporta până la 1.000 de kilograme.

Mai mult, dealerii vor să catalogheze vehiculul ca fiind ideal pentru cei care vor să călătorească în oraş „în mod eco", a mai spus Gene Gabus.

Logan Electric 3

Dacia merge bine la export

Vânzările Dacia la export în 2009 au ajuns la aproape 270.000 unităţi, cu 56,1% mai mult faţă de nivelul de circa 173.000 de autovehicule din 2008. Germania a devenit, în 2009, principala destinaţie de export a Dacia, cu 84.708 de unităţi vândute, în urcare cu 231,3% faţă de 2008.

image
Logan Electric 2
Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite