VIDEO Românul care desenează maşinile viitorului, bursier la Lamborghini

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Andrei şi una dintre  machetele sale
Andrei şi una dintre machetele sale

Andrei Avarvarii (27 de ani) este singurul român care învaţă să proiecteze maşinile viitorului de la cei mai renumiţi designeri auto din lume. Tânărul, admis cu o bursă de studii la Şcoala Politehnică din Milano, munceşte cât zece alături de maeştrii Lamborghini, Audi sau BMW pentru autoturismele viitorului.

La 27 de ani, Andrei Avarvarii din Iaşi poate spune cu mâna pe inimă că este unul dintre cei mai fericiţi desingeri auto din lume. Absolvent de Economia Afacerilor şi al Universităţii de Arte - secţia Design Industrial, în prezent Andrei este masterant la Facultatea de Arte Plastice, Decorative şi Design. Talentul şi perseverenţa l-au ajutat să ajungă pe băncile uneia dintre cele mai vestite şcoli de profil din lume, Şcoala Politehnică din Milano. Aici a dat mâna cu oameni care au scris istoria vehiculelor pe patru roţi.

Maşina anului 2020

A vorbit de la egal la egal cu Filippo Perini, designerul-şef de la fabrica Lamborghini, a stat la numai câţiva paşi de Walter de Silva, designerul-şef pe tot grupul VW-Audi, şi a avut norocul să-l întâlnească pe Chris Bangle, fostul director al departamentului de design de la BMW, cel care a revoluţionat practic designul auto.

„Eram la cursuri când unul dintre profesori l-a adus pe Chris Bangle să ne vadă. Nici acum nu-mi vine să cred că am stat la doi metri de el. Pur şi simplu au început să-mi tremure picioarele, iar camera să se învârtă cu mine", a povestit Andrei.

După un semestru în peninsulă, maşina creată de Andrei, un Lamborghini electric, pe care l-a botezat „Minotauro", ar putea deveni maşina sport al anului 2020. „Primul pas în realizarea acestui proiect a fost documentarea la fabrica celor de la Lamborghini. Este ceva fantastic să vezi cum se asamblează ultimul model de Lamborghini, Reventon, care este şi cel mai scump. Valorează peste un milion de euro. Au fost realizate doar 40 de exemplare. Acum că am avut şansa să văd cum se fabrică unul pot muri fericit. Este ca şi cum am atins Nirvana", a mai spus românul.

,

O maşină ca „un săpun folosit"

Tot atunci, Andrei l-a văzut în carne şi oase pe Walter de Silva, designerul-şef pe tot grupul Volkswagen-Audi. „Faptul că am am stat în aceeaşi cameră cu el a fost extraordinar. Ne-a cerut să ne imaginăm noul model de Lamborghini electric după ce a condus un autoturism Tesla. Atunci şi-a dat seama că tehnologia are un potenţial fantastic. A fost un şoc pentru oficialii de la Lamborghini care, probabil, nu-şi puteau imagina o astfel de maşină fără motorul puternic V12 în spate", spune amuzat Andrei.

Designerului ieşean însă i-a surâs foarte mult ideea. Aşa că s-a pus imediat pe treabă. „Prima variantă a viitoarei maşini avea foarte multe linii ascuţite. Discutând cu mai mulţi profesori, mi-am dat seama că în acest stil fusese spus aproape totul prin realizarea modelului Reventon.

Atunci m-am gândit că trebuie să realizez un Lamborghini cu forme voluptoase. Aşa că am plecat de la premiza realizării unui autoturism dintr-o formă rotunjită ca un săpun folosit. Ideea a plăcut foarte mult unor profesori, dar alţii au spus că ar fi bine ca modelul să păstreze şi câteva linii ascuţite, tradiţionale pentru Lamborghini", a explicat tânărul designer.

Idei revoluţionare

Modelul creat de ieşean a fost apreciat de mai marii de la Lamborghini. Una dintre cele mai importante inovaţii aduse maşinii italiene a fost cel de-al treilea loc pentru pasageri. „Acest lucru le-a plăcut extraordinar de mult şi chiar mi-au cerut să evidenţiez faptul că noul model are trei locuri. Un alt aspect care le-a atras atenţia a fost felul în care se face accesul în maşină", a mai spus Andrei. Mai exact, românul a proiectat pentru şoferul maşinii o portieră care funcţionează normal, ca la toate maşinile, iar pe cea a pasagerului din dreapta, o portieră care se deshide, în sus.

În plus, scaunul din dreapta culisează spre faţă, pentru a facilita accesul celui de-al treilea pasager. Pentru că nu au avut un pachet tehnologic dat, Andrei şi-a lăsat imaginaţia să-şi facă de cap. Bazându-se totuşi pe câteva inovaţii tehnice reale, şi-a dotat modelul Minotauro cu patru motoare electrice, două pe puntea faţă, două pe cea din spate. „Pentru că vorbim despre o maşină foarte scumpă, mi-am permis să folosesc pentru stocarea energiei acumulatori care vor fi cu siguranţă accesibili în anul 2020, şi care oferă o autonomie de cel puţin 500 de kilometri", a explicat Andrei.

„Noi cu experienţa, ei cu ideile noastre"

Sutele de ore petrecute în faţa planşei de proiectare s-au materializat spre finalul semestrului într-o prezentare de patru minute, la care a asistat însuşi Filippo Perini, designerul-şef al Lamborghini.

„Am avut o discuţie cu Filippo Perini în particular, care a vrut să ştie mai multe detalii despre maşina gândită de mine. Mi-a spus că ar dori să fac câteva mici modificări la partea din spate. Ne-au adus acolo să învăţăm, dar şi să le oferim noi idei cu costuri minime. Noi rămânem cu experienţa, ei cu ideile noastre", a fost de părere Andrei.

,

Noua provocare: un Audi de oraş

Acum, tânărul designer se află în România, la părinţi. După vacanţa de Paşte, la 8 aprilie, Andrei se va întoarce la şcoala din Milano, de această dată pentru a proiecta o nouă maşină pentru cei de la Audi. „Tema proiectului este realizarea unei maşini de oraş pentru anul 2020. În plus, la sfârşitul lui iunie, zece modele făcute de noi, cele mai bune, vor fi materializate în machete de clei. Va fi o realizare foarte importantă pentru mine, dacă va fi aleasă şi maşina mea. E un loc unde muncim cât pentru zece, dar provocarea e foarte mare", mai spune Andrei Avarvarii.

Cum a ajuns bursier la Lamborghini

Drumul spre succes nu a fost însă deloc uşor. Anul trecut, când a primit vestea că a fost admis, Andrei s-a lovit de un obstacol care, atunci, părea de netrecut. Pentru a putea merge acolo, trebuia să facă rost de 6.000 de euro.

„Masterul în Italia costă 12.000 de euro. Cei de la Lamborghini plăteau jumătate din sumă, iar eu trebuia să acopăr restul", îşi aminteşte tânărul.

Credit pentru studii

La momentul respectiv, Andrei a mărturisit că e gata să vândă tot ce are pentru a-şi vedea visul împlinit.

„Faptul că puteam pierde această ocazie îmi umbrea bucuria. Eram gata să vând tot ce aveam. Muncisem mult şi nu mă puteam opri acolo", spune Andrei. Din fericire, problema banilor s-a rezolvat, dar nu fără sacrificii. Părinţii au făcut un credit şi au plătit diferenţa.

1.000 de euro pe lună, chiria

Prima săptămână în peninsulă nu a fost deloc uşoară pentru ieşean. „Nu am găsit imediat un loc de cazare la Milano aşa că a trebuit să mă stabilesc la Torino pentru început. Pierdeam câte şase ore pe zi doar cu naveta", îşi aminteşte Andrei.

În cele din urmă, împreună cu alţi doi colegi, a reuşit să închirieze un apartament la Milano. „Viaţa acolo este extraordinar de scumpă. Numai pe chirie plătim pe lună o mie de euro. Pentru a putea supravieţui, a trebuit să-mi păstrez şi jobul din ţară, respectiv să proiectez maşini ale viitorului pentru presa de specialitate".

Andrei a înţeles însă încă de la început că dacă nu va face performanţă îşi va rata şansa vieţii. Aşa că a muncit într-o zi cât alţii în şapte. „Colegii mi-au spus chiar, mai în glumă, mai în serios, să o las mai moale pentru că dacă mai continui să muncesc în halul ăla îi voi pune pe ei într-o lumină proastă", spune amuzat ieşeanul. Într-adevăr, experienţa primului semestru la şcoala din Milano nu a fost deloc una uşoară. „Cred că acolo am muncit cum nu am mai făcut-o niciodată. Nu ştiu să fi tras atât de mult pentru ceva, mai ales că am lucrat direct cu Filippo Perini ", povesteşte Andrei.

,

Practica din România

Şi în România studenţii pot opta pentru un stagiu de pregătire la Dacia Piteşti. Concurenţa este de cinci persoane pe un loc. Ei beneficiază de o bursă lunară, masă, transport şi cazare gratuite. Tinerii sunt selectaţi pe baza unui interviu, iar pentru cei mai buni dintre ei există şi posibilitatea de a fi angajaţi la Dacia.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite