„Greva spontană”, amânată două săptămâni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Trenurile vor circula astăzi după orarul obişnuit. Ceferiştii au renunţat la protestul „spontan” anunţat pentru azi, între orele 7.00 şi 13.00. În urma discuţiilor purtate ieri între

Trenurile vor circula astăzi după orarul obişnuit. Ceferiştii au renunţat la protestul „spontan” anunţat pentru azi, între orele 7.00 şi 13.00. În urma discuţiilor purtate ieri între ministrul Orban şi liderii sindicali, ceferiştii au decis să amâne cu două săptămâni protestul sindical.

„Greva va fi amânată cel puţin până săptămâna viitoare, când aşteptăm ca în prima şedinţă de guvern să fie aprobată ordonanţa prin care să fie reglementat un tratament egal al infrastructurii feroviare cu cea rutieră“, a spus Gheorghe Popa, preşedintele Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial, la ieşirea de la negocieri.

El a adăugat, însă, că nu se mai aşteaptă ca banii pentru investiţii să fie alocaţi în acest an.

Acord în patru puncte

Orban a declarat că a convenit cu reprezentanţii sindicatelor asupra a patru puncte. Astfel, proiectul de eficientizare a structurii organizatorice CFR va intra în vigoare în primul trimestru al anului viitor.

De asemenea, ministerul va prezenta în şedinţa de guvern de miercuri un proiect de ordonanţă de urgenţă prin care să se acorde transferuri de la bugetul de stat pentru lucrări de modernizare şi de întreţinere a reţelei feroviare. Orban a mai spus că în două săptămâni va aproba ordinele care să autorizeze verificarea periodică a personalului de către unităţile feroviare şi nu de terţi, ca în prezent.

Ultimul punct al negocierilor a fost eliminarea discrepanţelor salariale în contractul colectiv de muncă pe anul viitor între salariaţii cu aceleaşi funcţii, dar din companii feroviare diferite.

Bani puţini în 2008

Directorul general al CFR Infrastructură, Constantin Manea, a declarat că în 2008 au fost acordaţi pentru investiţii doar 80 milioane de euro din necesarul de 500-600 milioane de euro.

„Am solicitat o finanţare care să acopere lucrările de investiţii şi de funcţionare a companiilor CFR. Noi cerem în fiecare an de la bugetul de stat cel puţin 500 milioane de euro, care să acopere lucrările urgente de reparaţii şi lucrările de mentenanţă a căilor ferate, însă în acest an am primit doar 80 de milioane euro“, a precizat Manea.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite