Gigi Becali îşi face ştiri la Pro TV

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Latifundiarul a afirmat că o înţelegere financiară a influenţat apariţia sa la cel mai vizionat jurnal de ştiri din România În ediţia de miercuri seară a emisiunii "Naşul", Gigi

Latifundiarul a afirmat că o înţelegere financiară a influenţat apariţia sa la cel mai vizionat jurnal de ştiri din România

În ediţia de miercuri seară a emisiunii "Naşul", Gigi Becali, finanţatorul echipei de fotbal Steaua, a dezvăluit că a existat un acord financiar între el şi Pro TV, lăsând să se înţeleagă că a beneficiat astfel, pe ascuns, de o mai mare atenţie în cadrul ştirilor Pro TV.

Întrebat de moderatorul emisiunii despre desele sale apariţii, Becali a răspuns: "Era vorba despre o datorie pe care o avea media faţă de Steaua, o firmă care colaborează cu Pro TV, şi eu trebuia să plătesc la Marriott. Marriott îi dădea reclamă la Pro TV, nu mai primeau banii, şi era o compensare în trei". "Nu era vorba de niciun ban, pentru că Pro TV oricum lua publicitate de la Marriott, şi lua bani... deci banii ăia mi-i dădea mie. Era ideea de 230.000. Domnul Radu Moraru, nu a fost vorba de nicio idee. A fost vorba de nişte profesionişti care şi-au dat seama că Gigi Becali e cel mai bine vândut la ora actuală din România", a continuat acesta. Gigi Becali nu a putut fi contactat în cursul zilei de ieri pentru noi precizări.

Care-i schema?

Pro TV avea de plătit, conform unor surse din piaţă, aproape un milion de euro către o firmă care reprezenta interesele media ale clubului Steaua, pentru difuzarea unor meciuri, sumă achitată numai în parte. În acelaşi timp, Becali avea de plătit o sumă de bani mai mare de 230.000, cum a declarat miercuri seară, către hotelul Marriott, diferenţa fiind obiectul unui proces pe care Becali l-a şi pierdut. 230.000 de euro era suma pe care hotelul Marriott o avea de plătit Pro TV pentru publcitate, sumă rezolvată prin înţelegerea de compensare în trei.

În varianta în care postul de televiziune nu acoperea încă integral datoria către clubul Steaua, achitarea diferenţei ar fi fost realizată sub formă de publicitate făcută lui Gigi Becali. Întreaga manevră financiară lasă loc bănuielii că atitudinea editorială a departamentului ştiri sportive al Pro TV faţă de Gigi Becali ar fi fost influenţată de raţiuni economice. Dacă se confirmă existenţa acestei înţelegeri între cele două părţi înseamnă că, tehnic vorbind, o parte din materialele centrate pe Gigi Becali au intrat în regim de publicitate, care, fie marcată, fie nu, contravine legii audiovizualului, care nu permite publicitate în programele de ştiri. Reprezentantul postului, Maria Apostol, neagă aceste supoziţii. "Pro TV nu a avut şi nu are vreun contract cu Gigi Becali", a declarat ea. Ceea ce este probabil, dacă ne luăm după surse din piaţă care categorisesc această înţelegere la "verbale". Ioana Avădani, directoarea Centrului pentru Jurnalism Independent, susţine această teorie. "Dacă a existat, eu nu cred că o asemenea tranzacţie a fost făcută pe baza unui contract scris, caz în care va avea de câştigat cel care beneficiază de prezumţia de nevinovăţie", a declarat Avădani.

În atenţia Parlamentului

"Dacă este vorba de o aşa-zisă reclamă mascată, de publicitate mascată, atunci e vorba de un caz penal, dar numai dacă se dovedeşte. În lumea întreagă, pentru astfel de practici, o serie de preşedinţi de partide au avut probleme cu justiţia, iar unii se odihnesc şi acum în închisoare", ne-a declarat deputatul UDMR Marton Arpad, secretarul Comisiei parlamentare pentru cultură, arte şi mijloace de informare în masă. Potrivit parlamentarului UDMR, înţelegerea perfectată între Becali şi Pro TV via Marriott a fost favorizată şi de lacunele actualei legislaţii care privesc partidele politice. "Din păcate, la noi, deocamdată, legislaţia este destul de confuză. Nu există nicio prevedere legală care să poată fi folosită pentru reglementarea prezenţei partidelor neparlamentare şi a reprezentanţilor lor în emisiuni şi ştiri. De aceea, se poate abuza pentru a avea o vizibilitate mult mai mare", a mai spus Marton Arpad. El a arătat că, în cazul în care se confirmă "existenţa unor astfel de declaraţii" făcute de liderul PNG, comisia parlamentară de resort s-ar putea sesiza pe fond.

"Nu am văzut emisiunea. Problema e că uneori invitatul vorbeşte în orb. Trebuie văzut dacă şi moderatorul a avut vreo contribuţie în această problemă. De asemenea, rămâne de văzut cât este adevăr, sunt necesare discuţii şi cu cei de la ProTV", s-a arătat mai evazivă deputata PIN Lavinia Şandru, membră a aceleiaşi comisii parlamentare. Până la un anumit punct, jocul la care s-a pretat Becali pare normal în ochii deputatului PIN. "Sigur că nu-i o chestie la locul ei să se întâmple trocuri de genul acesta. Dar în timpul campaniei electorale asta şi face toată presa. Primeşte publicitate de la partide şi e conform legii", a subliniat Lavinia Şandru.

O altă poziţie adoptă Horea Bădău, preşedintele Asociaţiei Consumatorilor de Media. "Ne bucurăm că s-a dat la iveală explicaţia faptului că a trebuit să îl vedem pe Gigi Becali atât de des la televizor", spune Bădău. "Este grav că s-a ajuns ca dintr-o discuţie cu Becali să se facă şase ştiri diferite la sport la Pro TV", continuă acesta.

Pentru astfel de practici, unii lideri de partide se odihnesc în închisoare
Marton Arpad membru Comisie de Cultură

Nu fac niciun comentariu pentru că nu am văzut emisiunea
Ralu Filip
preşedinte CNA

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite