Frunza lui Udrea, bătută-n cuie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Oficialii din turism au decis păstrarea frunzei, chiar dacă aceasta este aproape identică cu brandul unei companii de transport. Timp de aproximativ trei luni, brandul de ţară va fi evaluat din punct de vedere juridic, iar în acest timp spaniolii care l-au creat nu-şi vor primi banii.

În ciuda faptului că aproape toţi membrii Consiliului Naţional de Evaluare a Brandului, precum şi ministrul Turismului, Elena Udrea, sunt de acord că între frunza de pe logo-ul brandului turistic al României şi cea a firmei de transporturi există asemănări foarte mari, aceştia au decis că imaginea va rămâne neschimbată.

„După discuţiile din Consiliu, nu am găsit niciun viciu care să se fi strecurat în întreaga procedură pentru crearea brandului turistic", a declarat Paul Mărăşoiu, preşedintele Romanian Convention Bureau şi membru în Consiliu.

Citiţi şi:

Ce alternative avea Udrea pentru brandul de ţară

Preţul brandului turistic al României: 95.600 de euro pe creaţie; 804.400 - pe cercetare

Logo-ul turistic al României la Shanghai, "inspirat" din străinătate?


Actuala imagine a logo-ului a fost trimisă pentru evaluare juridică la OSIM (Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci), precum şi omologului său la nivel european, OHIM.

De asemenea, Lucia Morariu, preşedintele touroperatorului Eximtour şi membru în Consiliu, a declarat că evaluarea juridică va dura aproximativ trei luni, timp în care ministerul nu va plăti cei aproximativ 900.000 de euro, preţul cerut de compania spaniolă TNR-TNS pentru realizarea brandului.

Ministrul Turismului, Elena Udrea, a declarat, potrivit Mediafax, că spaniolii pot fi plătiţi doar pentru partea de cercetare aferentă brandului turistic, nu şi pentru cea de creaţie, iar logo-ul va apărea, în scurt timp, pe etichetele multor produse.

Similitudini evidente

Înaintea şedinţei Consiliului de ieri, Udrea spusese că există similitudini evidente între frunza din brandul de turism al României şi cea din logo-ul unei firme de transport din Marea Britanie.  Ministrul a mai spus că, dacă se va dovedi că asocierea THR-TNS a încălcat clauzele contractuale prin care era obligată să prezinte ministerului un produs unic, instituţia nu va plăti banii prevăzuţi în contract.

De asemenea, reprezentanţii Consiliului de Evaluare a Brandului au declarat că, în cazul în care juriştii vor considera că actuala frunză nu este originală, ea nu va fi eliminată definitiv, ci va suferi doar mici modificări, cât să intre în legalitate.

Mici modificări

La rândul său, Valeriu Turcan, purtătorul de cuvânt al Preşedinţiei, a declarat că brandul ar trebui îmbunătăţit. „Având în vedere că anumite elemente grafice au fost puternic criticate, pe partea de grafică a logoului se pot face îmbunătăţiri", a spus reprezentantul Preşedinţiei.

Din Consiliul Naţional de Evaluare a Brandului fac parte specialişti în turism precum Daniel Vasilescu, preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc, Corina Martin - preşedintele Asociaţiei Naţioale a Agenţiilor de Turism, Marilena Stoian - preşedintele onorific al Asociaţiei Naţionale de Turism Rural, Ecologic şi Cultural, George Copos - preşedintele grupului Ana Hotels şi Radu Enache - preşedintele grupului Continental Hotels.

"Având în vedere că elementele grafice au fost foarte puternic criticate, cred că pe partea de grafică sunt necesare îmbunătăţiri."
Valeriu Turcan
purtător de cuvânt Preşedinţie

890.000
de euro este suma pe care ar trebui să o primească creatorul brandului turistic.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite