Ford nu va produce în România maşini low-cost
0Marele producător american nu va face concurenţă companiei Renault după ce-şi va instala producţia la Craiova. Ford nu va produce în România un model ieftin, prezenţa marelui producător
Marele producător american nu va face concurenţă companiei Renault după ce-şi va instala producţia la Craiova.
Ford nu va produce în România un model ieftin, prezenţa marelui producător la Craiova neducând la crearea unei stări concurenţiale pe sectorul low-cost cu celălalt mare jucător din industria constructoare de maşini, Renault.
Semnarea contractului de privatizare a Automobile Craiova cu Ford aduce şi primele semne ale intenţiilor americanilor în legătură cu producţia de autoturisme din capitala Olteniei. Reprezentanţii producătorului auto s-au decis ca în ţara noastră producţia Ford să nu fie una destinată modelelor ieftine. Strategia a fost confirmată chiar de preşedintele Ford Europa, John Fleming, cel care a fost prezent la ceremonia de semnare a contractului de privatizare în cadrul Salonului Auto Internaţional de la Frankfurt.
Deşi iniţial la nivelul conducerii companiei americane se punea problema producţiei la Craiova a unui model ieftin destinat pieţei europene şi în directă concurenţă cu Loganul companiei Renault, americanii şi-au schimbat strategia odată cu semnarea contractului de privatizare. "Circa 90% din producţia Ford la Craiova va fi destinată exporturilor pe pieţe europene, iar noi nu avem în vedere construcţia în România a unui model cu un preţ scăzut", a precizat, la Frankfurt, preşedintele Ford Europa, John Fleming.
Acesta nu a spus ce modele se vor fabrica la Craiova, precizând că Ford a preluat o fabrică "la care a visat mereu". "Primul autovehicul va fi realizat la sfârşitul anului 2008. Fabrica va avea, în 2011, o capacitate de producţie de 300.000 de unităţi. La acea dată, Ford va avea un rulaj pe partea de producţie în România de circa un miliard de euro", a mai precizat John Fleming.
Mici chichiţe de rezolvat
Într-o altă ordine de idei, Ford urmează să renegocieze cu General Motors (GM), proprietarul unor active ale grupului Daewoo Motor, contractul pentru furnizarea de motoare şi subansamble utilizate la autovehiculele Daewoo produse în România de Automobile Craiova, companie preluată, miercuri, de Ford. Legislaţia internaţională în vigoare obligă compania care a preluat o uzină auto să asigure, pe o perioadă de zece ani, piesele de schimb pentru modelele produse anterior tranzacţiei.
Regula se va aplica şi în cazul Ford, pentru modelele Daewoo produse la Automobile Craiova. Preşedintele Ford Europa a adăugat că firma mai are de pus la punct cu autorităţile române unele aspecte legislative ale tranzacţiei pentru Automobile Craiova.
Potrivit reprezentanţilor Ford, legea specială privind privatizarea Automobile Craiova va fi aprobată de parlament în circa şase săptămâni. Prezent la Frankfurt, premierul Călin Popescu Tăriceanu a declarat că "România are şansa să se transforme în cea mai mare ţară producătoare în industria auto din sud-estul Europei".
Modele Ford destinate pieţei europene
Ka - este cel mai mic model al diviziei europene, şi se află în producţie din 1996. Fiesta - cel mai vehiculat nume ce pare să fie produs la uzina de la Craiova - este o serie ce se fabrică din 1976. Actualul model este pe piaţă din 2002. Fusion - este un alt model care are toate şansele să fie fabricat în România.
Platforma tehnică este împărţită cu "fratele" Fiesta, diferenţa majoră fiind garda la sol mult înălţată şi câteva schimbări de ordin estetic. Se află în producţie din anul 2002. Focus - unul dintre cele mai vândute modele ale companiei, a fost lansat în 1998, iar actuala generaţie, ce beneficiază de o restilizare, este produsă din ianuarie 2005.