Florea Geică zboară din nou

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Florea Geică a făcut parte din personalul navigant al aeronavei Tarom, cursa Bucureşti-Roma din 17 decembrie, deşi, în urma incidentului aviatic de la Istanbul, din 15 octombrie, i s-a interzis acest lucru. Cu toate acestea, Geică, pensionarul multimilionar, este în continuare plătit pentru serviciile de consilier pe probleme tehnice pe care le aduce Autorităţii Aeronautice Civile. 

După incidentul de pe aeroportul Mustafa Kemal Ataturk, când Florea Geică, pe atunci directorul Autorităţii Aeronautice Civile (AACR), a izbutit “performanţa” de a scoate aeronava de pe pistă, directorul Tarom, Gheorghe Bîrlă, a anunţat că Geică are licenţa de zbor suspendată.

Evident, până la finalizarea anchetei, de care avea să se ocupe Direcţia de Investigaţii Accidente Aeronautice. Concluziile acestei anchete urmau să fie conturate şi făcute publice, promitea atunci ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, la sfârşitul lunii octombrie.

Şi s-a făcut sfârşitul lui decembrie, iar investigaţiile nu s-au încheiat. “Ancheta va mai dura. Abia a fost trimisă în străinătate cutia neagră a aeronavei pentru decodificare”, ne-a declarat Mircea Ciucă, directorul Direcţiei de Investigaţii Accidente Aeronautice.

Ţinta: primele de zbor de 32.000 de lei

Ancheta nu s-a încheiat, în concluzie Florea Geică nu avea ce căuta la bordul aeronavei, care, la 17 decembrie, a efectuat cursa Bucureşti – Roma, susţin surse din cadrul AACR, cele care l-au şi identificat pe foaia de zbor.

Chiar dacă, de data aceasta nu a fost la bord în calitate de pilot, ci de inspector aeronautic pe rută. “Este acelaşi lucru, şi inspectorul aeronautic este tot membru al personalului navigant”, au explicat pentru “Adevărul” aceleaşi surse.

“Geică şi-a luat concediu medical şi a stat cuminte o lună de zile, până s-a stins scandalul. Acum s-a urcat în avion pentru că vrea primele aferente lunii decembrie”, au spus sursele citate.

Florea Geică, pensionarul multimilionar, este în continuare plătit pentru serviciile de consilier pe probleme tehnice pe care le aduce Autorităţii Aeronautice Civile. 

Remuneraţia se ridică la 20.000 de lei, iar primele de zbor însumează 160% din salariul negociat net, deci încă 32.000 de lei. “Pentru a lua primele întregi este suficient să faci o singură cursă, chiar şi de 10 minute”, precizează sursele “Adevărul”.

Chestionaţi de “Adevărul” în legătură cu prezenţa lui Geică la bord, reprezentanţii Tarom au răspuns evaziv: “Nu ştim, dar poate nu e vorba de Geică Florea, ci de fiul său (Nicolin Alexandru Geică, pilot al companiei Tarom, este fiul lui Florea Geică – n.r.)”. Directorul AACR, Adrian Vasilache, nu a putut fi contactat până la închiderea ediţiei.

Ilegal şi la Istanbul?

Incidentul din 15 octombrie de la Istanbul a creat atunci o mulţime de controverse legate de dreptul lui Geică de a pilota aeronava Tarom. Sindicaliştii din AACR spun că Geică, în calitate de şef al AACR, nu avea voie la manşă, ci numai în poziţia de inspector fără sarcini de pilotaj.

De altfel, Autoritatea Aeronautică din Turcia susţine acelaşi lucru, invocând şi postând pe site-ul oficial, actul nr. 8.335 al ICAO (International Civil Aviation Organization), care interzice explicit această situaţie. În contradicţie vine doar poziţia directorului Tarom, Gheorghe Bîrlan, care a precizat că Geică avea drept de pilotaj.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite