Cursa Air France 447: Filmul prăbuşirii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primul semn care a anunţat problemele care aveau să urmeze la bordul Airbusului A 330 prăbuşit săptămâna trecută în Oceanul Atlantic a fost o defecţiune apărută la senzorii de viteză a aerului.  În cabina piloţilor, echipajul cursei Air France 447 a fost confruntat apoi, în numai câteva minute, cu o adevărată cascadă de defecţiuni, relatează cotidianul Los Angeles Times.

Mai citeşte şi:

Avionul dispărut în Atlantic a trimis 24 de mesaje automate de anomalie în mai puţin de cinci minute
Rămăşiţele descoperite în apele Atlanticului nu aparţin avionului dispărut
Avionul Air France nu a explodat înainte de a se prăbuşi - ministru brazilian
Morţii din Atlantic, căutaţi cu roboţi submarini

 
Luminile de avertizare au început să clipească, iar alarmele au devenit asurzitoare, pe măsură ce sistemele avionului încetau, unul câte unul, să funcţioneze. În acel moment, avionul zbura printr-o zonă cu turbulenţe, cauzate de o furtună tropicală. Aparatul de zbor se zguduia atât de tare încât piloţii nu puteau citi nimic de pe aparatura de bord.

24 de defecţiuni în doar câteva minute

Deşi autorităţile franceze care se ocupă cu investigarea accidentului aviatic se află încă la începutul anchetei, s-a stabilit cu certitudine că, în ultimele patru minute în care avionul s-a aflat în aer, echipajul s-a confruntat cu o multitudine de probleme. În minutele dinaintea prăbuşirii, aparatul de zbor a trimis, către departamentul de mentenanţă al Air France, 24 de mesaje automate, care semnalau probleme la bord, potrivit unor surse citate de Los Angeles Times.

Incidentul de la care a pornit totul a fost defectarea simultană a trei sisteme care determinau viteza aerului. În lipsa informaţiilor în acest sens, piloţii Air France au la dispoziţie o listă care conţine paşii unei proceduri de urgenţă.

"Este o listă foarte lungă", a declarat, pentru Los Angeles Times, un pilot al Air France. "Trebuie să scoţi cartea, să te uiţi la pagina potrivită, să poţi citi ce scrie acolo şi, în plus, să şi înţelegi. Nu ai altceva de făcut decât să citeşti lista asta."

Oficialii Airbus susţin însă că nu această defecţiune a senzorilor de viteză a provocat accidentul.

Aparatele Airbus, prea automatizate


Când sistemul s-a defectat, pilotul automat s-a dezactivat, iar piloţii au fost nevoiţi să piloteze manual avionul. Acest lucru este, însă, foarte dificil în condiţiile în care viteza avionului nu este cunoscută, iar aparatul trece printr-o zonă cu turbulenţe.

Un pilot american experimentat a declarat, pentru LA Times, că unul dintre cele mai rele situaţii în care se poate afla un pilot este aceea în care se confruntă cu mai multe situaţii de urgenţă, neştiind care dintre ele este cea mai importantă.  

Mai citeşte:

VIDEO Brazilia confirmă găsirea avionului Air France. Nu sunt supravieţuitori
Destinul frânt al unei fete de nota 10
OMM: Condiţiile meteo, rareori cauza unică a accidentelor aviatice
Zece pasageri de la bordul avionului dispărut câştigaseră la un concurs excursia în Brazilia


După ce pilotul automat s-a dezactivat, mai multe sisteme şi-au încetat funcţionarea. Piloţii au pierdut şi imaginea electronică a orizontului. Computerele avionului au limitat apoi, în mod automat, abilitatea piloţilor de a controla aparatul. Această măsură este necesară pentru a-i împiedica pe piloţi, atunci când unele sisteme nu funcţionează, să piloteze în mod greşit aparatul. Însă măsura respectivă îi împiedică, în acelaşi timă, şi să salveze avionul.

Acest sistem de limitare, cu care sunt programate avioanele Airbus, e diferit de cel de pe Boeing-uri, care lasă piloţilor o autoritate mai mare asupra aparatului de zbor.

Un expert care a lucrat cu agenţia fanceză care investighează accidentele aviatice a declarat că sunt şanse mici ca avionul să fi ajuns întreg la nivelul oceanului. "Atunci când există dificultăţi în privinţa controlului la mare altitudine, sunt şanse mici ca avionul să mai ajungă întreg în apă," a concluzionat el.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite