Cum ocolim balamucul de la Feteşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Circulaţia pe drumurile naţionale care leagă Bucureştiul de litoral este mai lejeră decât pe Autostrada Soarelui. Reporterii „Adevărul“ au testat două rute ocolitoare pentru Autostrada Soarelui, arteră devenită un coşmar după înfiinţarea barierelor de taxare de la Feteşti.

Mai citeşte şi:

Constanta: Trafic lejer pe Autostrada Soarelui
Dorina Tiron: Dacă cineva trebuie să stea 5-10 minute la rând, asta nu înseamnă că scoatem taxa de pod
Taxa care omoară drumul spre mare
Drumul spre litoral a devenit mai scump
Constanţa: Prima zi de taxă pe Autostrada Soarelui: revoltă și indignare printre șoferi

Trafic de coşmar şi pe DN1, la ieşirea din Braşov spre Bucureşti

Pe ambele variante propuse, traficul este mult mai relaxat, iar facilităţile sunt mult mai numeroase decât pe autostradă.
Prima rută este pe drumul naţional DN2A, prin localităţile Bucureşti - Urziceni - Slobozia - Giurgeni - Vadul Oii - Hârşova - Mihail Kogălniceanu - Ovidiu - Constanţa.

Distanţa este de aproximativ 290 de kilometri (faţă de 270 pe autostradă) şi într-o zi obişnuită se pot parcurge, în patru ore şi jumătate, maximum cinci kilometri. Timpul este calculat pentru patru opriri de câte 5-7 minute, carosabilul fiind într-o stare bună.

Pe acest traseu sunt nu mai puţin de 30 de benzinării, multe dintre ele având şi staţie pentru GPL. O oprire obligatorie se va face la podul de la Giurgeni-Vadul Oii, unde se află şi o staţie de taxare. Taxa pentru pod este de opt lei pentru un autoturism. La fiecare casă de taxat nu se formează cozi mai mari de cinci maşini. 

Poliţiştii spun că în zilele cu trafic mai intens se mai formează cozi de maşini, dar nu foarte mari. Nu există centuri ocolitoare pentru oraşele de pe traseu, iar în localităţile Coşereni, Urziceni, Slobozia, Ţăndărei, Hârşova, Dorobanţu, Mihail Kogălniceanu şi Ovidiu pot fi echipaje de poliţie cu radare mobile.

Cu bacul prin Ostrov

A doua rută testată este pe drumul naţional DN3, prin localităţile Bucureşti - Pantelimon - Lehliu Gară - Călăraşi - Ostrov - Murfatlar - Valul lui Traian - Constanţa. Această variantă are aproximativ 260 de kilometri şi poate fi parcursă în mai puţin de cinci ore. De la ieşirea din Bucureşti până la Constanţa sunt 15 benzinării.

Primul inconvenient ar fi traversarea peste calea ferată din Lehliu Gară. Dacă bariera este coborâtă se pot forma cozi de maşini, de câteva zeci de metri. Traficul în această zonă este mai intens, dar nu foarte aglomerat, iar carosabilul este în stare bună.

Apoi, urmează traversarea Dunării de la Călăraşi la Ostrov. Aici, aşteptarea bacului poate prelungi timpul total al parcurgerii traseului. Dacă nu sunt maşini destule, 12 pentru fiecare platformă de transport, aceasta nu pleacă, iar dacă sunt mai multe trebuie aşteptat un alt bac.

Cei care doresc pot face cumpărături în port la Ostrov. Vânzătorii ambulanţi bulgari vorbesc româneşte, primesc lei şi sunt dispuşi să negocieze produsele. La Ostrov se aşteaptă, în medie, aproximativ o jumătate de oră, iar distanţa între cele două maluri este parcursă în cel mult 20 minute, chiar şi în cazul în care Dunărea este agitată. Taxa este de 25 de lei pentru un autoturism.

De la Ostrov până la Constanţa, drumul este foarte bun, cu excepţia porţiunilor care traversează localităţile, acestea fiind pietruite.

Nu sunt lucrări la carosabil, dar sunt multe serpentine. Traseul nu este foarte cunoscut şi din acest motiv maşinile trec foarte rar prin zonă. Radarele sunt inexistente.

Drumul de frontieră

De la Ostrov mai există un drum nemodernizat care ajunge direct la 2 Mai. Este foarte îngust însă. Două maşini pot merge cu greu în paralel, iar betonul este crăpat, pe multe porţiuni circulându-se pe macadam. Drumul este paralel cu frontiera bulgară, iar traficul este foarte redus.

Cum vă întoarceţi acasă de pe litoral

image

Trafic lejer pe drumul vechi   Foto: Petrică Tănase


Foarte mulţi dintre turiştii care şi-au petrecut acest sfârşit de săptămână pe litoral se întorc azi acasă. Poliţiştii îi sfătuiesc pe şoferi să nu plece foarte târziu de la mare, să folosească toate rutele ocolitoare către Bucureşti şi să circule cu prudenţă.

Pentru evitarea aglomeraţiei la ieşirile din municipiul Constanţa spre Capitală, şoferii mai pot merge pe două trasee mai puţin folosite.

Ieşire prin sud

image

Turiştii care se află în staţiunile Costineşti, Neptun, Jupiter, Venus, Saturn, Mangalia şi Vama Veche pot merge către Bucureşti ieşind prin Mangalia.

Ruta propusă de Poliţia Rutieră este: Mangalia - Negru Vodă - DN3 - Şipote - Ion Corvin - Cernavodă.

Ieşire prin Nord

Poliţia propune celor care vor să plece către Bucureşti, din staţiunile Năvodari, Mamaia, Constanţa, Eforie, să folosească şi ruta: Constanţa - Ovidiu - Mihail Kogălniceanu - Cuza Vodă. Potrivit şefului Serviciului de Poliţie Rutieră Constanţa, Constantin Dancu, „această variantă evită zona localităţii Castelu, care este foarte aglomerată”.

Pe Autostrada Soarelui vor fi prezente mai multe patrule de poliţie şi trei radare amplasate la fiecare bretea de ieşire către drumurile vechi.

image
Evenimente

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite