Radu Berceanu: FMI este nemulţumit de funcţionarea companiilor CFR

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Radu Berceanu: FMI este nemulţumit de funcţionarea companiilor CFR
Radu Berceanu: FMI este nemulţumit de funcţionarea companiilor CFR

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat astăzi, la finalul întâlnirii cu delegaţia FMI, că reprezentanţii Fondului au cerut reducerea personalului de la CFR Marfă şi CFR Călători.

Citiţi şi:
Şeful CFR Marfă pleacă la o firmă concurentă
7.000 de angajaţi ai CFR Marfă au intrat în şomaj tehnic
CFR Marfă are nevoie de ajutor din partea guvernului
Videanu: Cea mai mare problemă o avem cu CFR Infrastructură

"La CFR Marfă e necesară o restructurare a numărului de personal, care în unele zone este supradimensionat. Mai este nevoie de o reorientare a activităţii în unele zone pentru a încasa venituri mai mari. Mai avem nevoie şi aici facem apel la bugetul de stat, mai avem nevoie de o mărire a subvenţiei, care în prezent este de 600 de milioane de RON"

"La CFR Infrastructură este nevoie de redimensionarea activităţii prin reducerea numărului de personal. Dar le-am demonstrat celor de la FMI că şi dacă ar avea personal 0, CFR Infrastructură nu s-ar susţine doar taxa de utilizare a infrastructurii"

"Soluţia la CFR Infrastructură este pregătirea pentru privatizare şi la sfărşitul anului viitor privatizarea. E nevoie de acest lucru pentru că CFR Infrastructură este pe pierdere din 2008 şi se află în concurenţă cu alţi operatori străini care aşteaptă să intre în ţară. Directorul general al CFR Marfă a fost luat deja de o companie austriacă. Nu ne grăbim să facem privatizarea, iar banii obţinuţi sper să rămână în CFR numai şi numai pentru investiţii: cum ar fi în liniile de cale ferată, vagoane"

  • CFR Marfă are în portofoliu opt centre comerciale de vânzări, 23 de centre comerciale de producţie, 219 staţii de gestionare, care deservesc alte 713 staţii de activitate comercială. De asemenea, compania are 17 depouri de exploatare şi 42 revizii de vagoane. La ora actuală, CFR Marfă îşi desfăşoară activitatea utilizând 987 locomotive şi 50.980 de vagoane.
  • Totodată, CFR Marfă are în portofoliu şi ultimele două nave din flota României, Mangalia şi Eforie, cu o capacitate de 13.000 TDW.


"FMI nu ne dă voie să continuăm investiţiile în infrastructură"

"FMI nu ne dă voie să continuăm investiţiile în infrastructura rutieră, pentru că mărim deficitul bugetar"

"Am cerut să cheltuim cât putem anul acesta, având banii, dar neavând spaţiu fiscal, adică dacă îi cheltuim, mărim puţin deficitul bugetar. Au fost foarte de acord. Au spus: «cheltuiţi cu 500 de milioane mai mult în investiţii în infrastructură şi mai puţin cu 500 de milioane la salarii. Aţi depăşit per total la salarii şi la cheltuieli cu bunurile şi serviciile». Urmează ca mâine, sâmbătă şi duminică să mai discutăm pentru a găsi o formulă astfel încât să putem merge mai departe cu acest acord"

"Avem la dispoziţie fondurile necesare continuării investiţiilor în infrastrucutră aflate în derulare, însă nu le putem accesa. Noi avem banii. Avem nişte împrumuturi care sunt în curs, dar nu putem să tragem pentru că va creşte deficitul bugetar, pentru că sunt nişte cheltuieli nesusţinute de venituri"

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite