Culmea competenţei: Managerul de la Cantacuzino a ordonat achiziţii de lux pe buget de faliment

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Radu Iordăchel susţine că n-a ales el  mărcile pentru că nu se pricepe la maşini
Radu Iordăchel susţine că n-a ales el mărcile pentru că nu se pricepe la maşini

Institutul Cantacuzino îşi cumpără două autoturisme de un sfert de milion de lei, deşi a fost închis pentru că nu avea bani pentru modernizare. Anunţul de licitaţie a maşinilor a fost postat la o lună după ce autorităţile sanitare au pus lacătul pe uşa instituţiei.

Institutul Cantacuzino a fost închis la 8 februarie pentru că nu a avut bani să-şi refacă la timp linia tehnologică pentru vaccinuri. Asta nu l-a împiedicat însă pe directorul instituţiei, Radu Iordăchel, să anunţe acum câteva săptămâni achiziţia a două autoturisme scumpe, în valoare de 60.000 de euro. Maşinile au o necesitate urgentă: „pentru transportul angajaţilor sau al delegaţiilor străine care vin la institut", după cum ne-a răspuns directorul Iordăchel.

Maşinile sunt pentru delegaţii străini

Şeful Institutului Cantacuzino susţine că hotărârea de achiziţie a celor două autoturisme a fost luată de mult, în ianuarie 2010, şi nu de el, ci de Consiliul de Administraţie şi viza „acţiuni în folosul unităţii": „Maşinile nu erau luate pentru activitatea de producţie care acum este sistată. Ele aveau altă destinaţie". Între timp, susţine Iordăchel, „am oprit procedurile de achiziţionare, dar nu m-am ocupat eu de asta, ci compartimentul de achiziţii".

Cu toate acestea, ieri, pe site-ul oficial de licitaţii publice mai era postat anunţul potrivit căruia Institutul Cantacuzino vrea să cumpere două autoturisme: unul bleumarin, cu 7 locuri, în valoare de 145.955 de lei (aproximativ 36.800 de euro) şi altul negru, cu 5 locuri, de 92.383 de lei (echivalentul a 23.000 de euro). Cu alte cuvinte, licitaţia încă e în desfăşurare, iar plicurile de oferte urmează să se deschidă la 8 aprilie.

Licitaţie cu dedicaţie

Întrebat de ce vrea două maşini scumpe când instituţia tocmai caută bani ca să-şi refacă liniile tehnologice şi să reobţină licenţa de fabricare a vaccinurilor, directorul Iordăchel ne-a răspuns iritat: „Dacă locuiesc într-o casă şi renovez o cameră, nu neglijez celelalte camere, repar şi în ele dacă e nevoie. Institutul Cantacuzino nu face doar vaccinuri, chiar dacă ni s-a ridicat licenţa, noi am avut activitate. Nu înţeleg, de ce insistaţi? Ce mai atâta? V-am spus că această cerere a fost sistată şi că, după renovare, ne vom gândi dacă mai avem nevoie de aceste maşini".

Caietul de sarcini al licitaţiei pare dedicat pentru două mărci anume. Performanţele cerute se potrivesc de minune cu cele ale modelelor Volkswagen Multivan şi Opel Antara, cu echipările de top. Astfel, sistemul de tracţiune integrală „4 MOTION" este folosit exclusiv pe maşinile produse de Volkswagen, iar sistemul CBC (controlul frânării în curbe) apare numai pe autoturismele Opel. Practic, cerinţele caietului de licitaţie sunt îndeplinite doar de modelele VW Multivan Highline (preţ aproximativ - 44.000 de euro) şi Opel Antara 3.2i V6 (preţ aproximativ - 30.000 de euro).

Agenţia Naţională a Medicamentului (ANM) a retras Institutului Cantacuzino, la 8 februarie, autorizaţia de punere pe piaţă a vaccinurilor întrucât îi expirase standardul de bune practici de fabricaţie, care este format din nişte condiţii minime tehnologice. Institutul s-a angajat ca până la 15 aprilie să facă rost de cele două milioane de lei necesare şi să-şi rezolve problemele.

La 3 martie, Guvernul a ajutat şi el Institutul Cantacuzino cu un milion de lei pentru finalizarea lucrărilor. În ceea ce priveşte renovarea, directorul Iordăchel ne-a asigurat că acestea sunt în grafic şi că de la 15 aprilie se va redeschide linia de producţie. (A colaborat Mihai Duţă)

VW Multivan
Opel Antara
Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite