Drumul spre litoral a devenit mai scump

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Drumul spre litoral a devenit mai scump
Drumul spre litoral a devenit mai scump

De astăzi vom plăti din nou taxa de trecere rutieră la staţia de încasare de la intrarea pe podul Feteşti-Cernavodă. Transportatorii vor transfera clienţilor costul suplimentar indus prin revenirea taxei de pod, care se apropie de 100 de lei la un drum dus-întors pentru fiecare autocar.

Săptămâna trecută, Compania Naţională de Autostrăzi anunţa că, începând din 3 august 2009, va redeschide Agenţia de Control şi Încasare Feteşti – binecunoscuta staţie unde se plătea, în anii trecuţi, taxa de trecere a podului spre/dinspre Cernavodă. Acum, redeschiderea staţiei de încasare vine şi cu tarife noi pentru transportatori, respectiv 10 lei la autoturisme, 35 de lei la microbuze, 47 de lei la autocare şi 68 de lei în cazul autovehiculelor mai grele de 12 tone.

Citiţi şi:

Litoral 2009 / Pizza şi bere de criză în Vama Veche

Această măsură va conduce inevitabil, spun transportatorii, la scumpiri în lanţ, atât pentru persoane, cât şi pentru mărfurile ce tranzitează zona. Companiile de transport care au de făcut mai multe drumuri pe zi pe ruta Bucureşti-Constanţa vor avea costuri suplimentare de câteva sute de lei zilnic, pe care nu le vor putea absorbi fără să ridice tarifele pe care le percep clienţilor, ne-au declarat reprezentanţii şoferilor.

În cazul autocarelor, care la un drum dus-întors vor plăti suplimentar aproape 100 de lei, biletele se vor scumpi direct proporţional. Concret, biletul, care până nu demult costa 50 de lei, ar putea ajunge, în următoarele zile, şi la 60 de lei. „Dacă am 10-12 călători în maşină, nu voi putea acoperi toate costurile, astfel încât să plătesc din banii firmei şi taxa de la Feteşti“, ne-a declarat un operator de transport care are în traseul Bucureşti-Mangalia mai multe autocare pe zi.

Şi finalizarea A2 va fi mai scumpă

Prin taxa de la Feteşti, Compania de Autostrăzi loveşte singură în propriul interes. „Pe la acest centru de încasare trec zilnic transportatorii care aduc piatră şi materiale necesare finalizării Autostrăzii Soarelui (A2) – tronsonul Cernavodă-Constanţa. Or, dacă li se va percepe taxa de 68 de lei pe zi, atât piatra, cât şi celelalte materiale vor avea costurile de transport proporţional mai mari.

De unde rezultă că tocmai lucrările de finalizare a A2 vor fi mai scumpe, din cauza acestei taxe introduse chiar de Compania de... Autostrăzi“, ne-a explicat Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport. El anunţă că la începutul acestei săptămâni va purta negocieri cu conducerea Ministerului Transporturilor pentru a ameliora efectele acestei taxe.

Având în vedere că pe acest tronson trec zilnic între 15.000 şi 20.000 de autovehicule, încasările aşteptate de la Feteşti vor fi de ordinul sutelor de mii de lei pe zi.

image
Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite