Drumul spre Ardeal, petec peste petec

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Porţiuni din DE576, proaspăt asfaltat,au deja nevoie de reparaţii. Lent şi prost. Aşa se desfăşoară lucrările de reabilitare pe şoseaua dintre Suceava şi Vatra Dornei,de mai bine de un an.

 Modernizarea drumului european 576 ar fi trebuit terminată încă din luna mai, dar recepţia nu s-a făcut nici până în prezent. Mai mult, reparaţiile făcute până acum au nevoie, la rândul lor, de reparaţii. Acest lucru este vizibil în localitatea Păltinoasa, acolo unde asfaltul turnat în ultimul an a fost deja frezat pentru a face locul altuia.

Există mai multe porţiuni, cu lungimi de 6-7 metri, în sensul de mers dinspre Suceava spre Gura Humorului, care au fost săpate în carosabil. „Gropile” astfel create le dau bătăi de cap şoferilor, care de multe ori intră pe contrasens, pentru a nu-şi rupe maşinile.

„S-a furat la greu,asta este explicaţia”

„Când credeam că putem merge şi noi, în sfârşit, pe un drum bun, iată că dăm peste alte gropi. Numai în România se poate întâmpla aşa ceva”, a precizat Viorel Marchitan, unul dintre şoferii care circulă frecvent pe această rută. Şi alţi şoferi cred că nu vor mai scăpa niciodată de coşmarul drumurilor proaste.

„Este o dovadă a modului cum se lucrează pe banii noştri, o bătaie de joc ce nu s-a mai văzut. Cum să termini asfaltările anul trecut şi acum să le refaci? S-a furat la greu, asta este explicaţia”, a spus cu năduf Dan Cocan, unul dintre şoferi.

Contract de 57 milioane de euro

Ministerul Transporturilor a încredinţat lucrările de reabilitare firmei SCCF Group Colas, în urma unei licitaţii. Pentru porţiunea Sadova – Suceava, constructorul a primit aproape 57 de milioane de euro, iar lucrările trebuiau finalizate până în mai 2008.

Am încercat să aflăm de la constructor de ce întârzie lucrările şi de ce se fac reparaţii, dar şeful de şantier, Doru Bârsan, fost de negăsit. Pe de altă parte, şefii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) spun că tronsoanele aflate acum în reparaţii erau „neconforme cu condiţiile din caietul de sarcini”. Altfel spus, lucrări executate prost.

Dar, mai susţin oficialii DRDP, aceste cârpeli nu costă nimic. „Lucrarea nu a fost încă recepţionată, de aceea eventualele costuri suplimentare sunt suportate strict de constructor”, a declarat Viorel Scutaru, director adjunct al DRDP. După ultimele estimări oficiale, şoferii vor mai circula cu viteză redusă şi vor pierde timpul la semafoare cel puţin până în vara anului 2009.

Turismul din zonă, în impas

Alte „victime” ale drumarilor sunt patronii pensiunilor din zonă, care se plâng că de când se lucrează la „european” le-au trecut pragul foarte puţini turişti.

„Ne doare şi ne arde la buzunar ce se petrece cu acest drum. Au mai fost câţiva turişti care au fost nevoiţi să-şi bage maşinile în service şi care ne-au anunţat că până nu se repară drumul, nu mai vin în zonă”, s-a plâns spus Aurelia Badale, proprietara unei pensiuni din Vama, în care a investit 700.000 de euro.

„E păcat de zona asta cu atâtea frumuseţi. Până la mănăstirea Moldoviţa am făcut cam patru ore cu maşina. Dacă nu erau gropile şi utilajele drumarilor, ajungeam în două ore jumătate”, a spus Florin Gherasim, turist din Iaşi.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite