Director CFR: Vinovaţi ar fi mecanicii care nu au oprit la semnalul de avertizare, care era stins

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Director CFR: Vinovaţi ar fi mecanicii care nu au oprit la semnalul de avertizare, care era stins
Director CFR: Vinovaţi ar fi mecanicii care nu au oprit la semnalul de avertizare, care era stins

Căile ferate au găsit vinovaţii pentru accidentul care a avut loc în această dimineaţă între Lehliu şi Săuleşti: cei doi mecanicii ai trenului de marfă care a ciocnit o altă garnitură, deoarece nu s-au oprit la semnalul de avertizare care era stins, potrivit directorului general al CFR Marfă, Mihai Frăsinoi.

"Nu este încă 100% sigur, dar se pare că cei doi mecanici ai trenului sunt vinovaţi de prodecerea accidentului pentru că nu au oprit în dreptul semnalului stins, deşi atunci când un semnal este stins sau dă semne de funcţionare defectuoasă ei au obligaţia să o facă. Aceştia nu au oprit şi nici nu au mers cu prudenţă în continuare. Aveau, de asemenea, obligaţia să circule cu 20 de kilometri la oră, pentru a frâna din timp în caz de obstacol, însă aceştia au circulat cu 45 kilometri la oră", a explicat directorul general al CFR Marfă, Mihai Frăsinoi.

Dacă cei doi mecanici vor fi găsiţi vinovaţi în urma anchetei, ei şi-ar putea pierde locurile de muncă.

El a mai spus că în maximum cinci zile se vor şti concluziile finale legate de accidentul feroviar de pe ruta Bucureşti-Constanţa.

Citiţi şi:



Două trenuri de marfă s-au ciocnit în acestă dimineaţă între localităţile Săruleşti şi Lehliu, pe magistrala Bucureşti-Constanţa.

"Lucrăm în prezent cu două ipoteze: eroare umană sau defecţiune tehnică. Mecanicul celui de-al doilea tren spune că a trecut de primul semnal pe lumina galbenă, la al doilea semnal era tot lumina galbenă, deci putea să meargă în continuare. Nu îşi explică cum de nu a văzut un alt semnal pe care noi l-am reperat şi care este acum verificat pentru a se stabili dacă funcţiona sau nu. Ceea  ce putem spune cu siguranţă este că accidentul nu a fost cauzat de acţiunea vreunui răufăcător", a declarat inspectorul şef, Gheorghe Sava.

Accidentul feroviar s-a petrecut în jurul ore 4.00 dimineaţa, şi a dus la deraierea a două vagoane ale trenului care a fost lovit şi la ieşirea de pe şine a locomotivei garniturii care s-a izbit de prima garnitură.

Potrivit lui Gheorghe Popa, secretar de stat în Ministerul Transporturilor,  primul tren s-a rupt şi ultimele vagoane au ramas pe şine. Deşi au fost semnalizate cu lumină galbenă, ceaţa a făcut imposibilă observarea acestora de către condcătorul celui de-al doilea tren, astfel că nu s-a putut evita coliziunea.

"Cele două trenuri mergeau unul în spatele celuilalt. Se pare că mecanicul celui de-al doilea tren nu ar fi respectat semnalul intermitent, care cere oprirea trenului şi ulterior reluarea parcursului cu o viteză de 20 de kilometri pe oră. Primul tren era oprit şi abia se pusese în mişcare, iar al doilea tren circula cu circa 40 de kilometri pe oră, iar locomotiva trenului din spate a lovit ultimul vagon al primului tren şi a rămas în penultimul vagon al primului tren", a declarat Mihai Frăsinoi, general CFR Marfă, citat de Agerpres.

Autorităţile îl audiază pe mecanicul celui de-al doilea tren. Dacă va fi găsit vinovat pentru acest incident, acesta riscă desfacerea contractului de muncă şi ar putea suporta toate cheltuielile pentru reparaţiile garniturilor.

Potrivit oficialităţilor o comisie a Ministerului Transporturilor s-a deplasat deja la locul incidentului şi încearcă să afle cauzele accidentului.

Accidentul nu s-a soldat cu victime.

Din cauza accidentului, circulaţia feroviară a fost oprită, iar trenurile de călători au fost deviate pe o altă rută, respectiv Ciulniţa - Slobozia - Urziceni - Bucureşti.. Acestea vor avea întârzieri de aproximativ o oră şi jumătate.

Autorităţile speră că până la ora 14.00 să fie reluat traficul pe ruta Săruleşti şi Lehliu. Pentru a elibera şinele au fost trimise la faţa locului trimise macarale speciale.
 
Potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Gheorghe Popa, locomotiva avariată va fi scoasă în afara liniei de cale ferată, după ce mai întâi vor fi tractate vagoanele.




REALITATEA.NET - Două trenuri de marfă s-au ciocnit în această dimineaţă

Accidentele pe şine, frecvente

Accidentele feroviare sunt din ce în ce mai dese. La 21 septembrie, 16 persoane au ajuns la spital, după ce un accelerat a deraiat. Accidentul a avut loc la 10 kilometri de Craiova. La 27 septembrie, un vagon al unui tren rapid de pe magistrala Bucureşti - Iaşi a sărit de pe şină. După mai puţin de două săptămâni, circulaţia feroviară pe magistrala Bucureşti-Braşov a fost blocată de două ori, din cauza unui cablu rupt, trenurile având întârzieri chiar şi de şase ore.

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Gheorghe Popa, a declarat că lipsa investiţiilor din ultimele două decenii este cauza principală a producerii accidentelor feroviare. „CFR-ul nu mai poate continua aşa. Trebuie să primească sprijin de la bugetul de stat. Numai pentru investiţiile în reparaţiile la infrastructură avem nevoie de minimum 800 de milioane de lei“, a mai spus secretarul de stat, pentru „Adevărul de Seară“.




Evenimente

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite