Deviere de un milion de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O arie protejată din Ungaria deviază traseul drumul expres Baia Mare - Satu Mare - Vaja. Cu câteva săptămâni înainte de licitarea drumului expres ce va lega Maramureşul şi Sătmarul la reţeaua europeană de autostrăzi, proiectul trebuie modificat.

Traseul stabilit pentru construcţia drumului expres ce va lega marile oraşe din nordul Transilvaniei - Baia Mare şi Satu Mare - de reţeaua europeană de autostrăzi, va suferi modificări, la solicitarea părţii maghiare.

Cererea maghiarilor vine după ce aceştia au constatat că traseul iniţial trecea printr-o arie protejată, inclusă în programul european „Natura 2000”, a declarat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Maramureş, Emil Marinescu.

„Ungaria, ca şi România, se supune legislaţiei europene, care interzice orice tip de construcţie în zonele protejate. Atunci când s-a întocmit traseul nu erau delimitate aceste zone.

Acestea au devenit arii protejate prin proiectul Natura 2000 abia după ce traseul drumului expres a fost stabilit”, a explicat Marinescu. Astfel, joncţiunea cu partea maghiară a drumului care trebuia să aibă loc la nord de râul Someş se va face la sud de râu, la o distanţă de circa 1,8 kilometri faţă de punctul iniţial, a mai spus Marinescu.

Pierderi pentru români

Această deviere va aduce pierderi părţii române, deoarece studiul de fezabilitate a fost deja întocmit, iar în luna noiembrie este programată licitaţia pentru efectuarea lucrărilor. „Pierderile nu vor fi, totuşi, foarte mari, deoarece vorbim de un proiect de 780 de milioane de euro, iar valoarea pierderilor nu cred că va fi mai mare de un milion de euro. Probabil partea maghiară va înregistra pagube mai mari din această cauză”, a precizat el.

Lucrările ar putea începe la iarnă

Proiectul prevede ca drumul expres să urmeze ruta Baia Mare - Ardusat –Seini - Satu Mare - Petea. În Ungaria acesta va continua până în localitatea Vaja, unde va face joncţiunea cu reţeaua de autostrăzi maghiară.

Autorităţile române au început deja şi exproprierile, însă procesul nu este încă finalizat, circa 3.000 de familii fiind pe listele de despăgubiri. Marinescu apreciază că, în ciuda noilor dificultăţi, în cursul acestei ierni s-ar putea deschide şantierul. Şoseaua va avea 65 de kilometri, iar finanţarea vine de la Guvern.

„Bugetul Guvernului va cuprinde o alocaţie financiară şi pentru această investiţie”, spune Marinescu. El a mai arătat că la jumătatea lunii noiembrie, la Satu Mare va avea loc o întâlnire între factorii de răspundere ai ambelor state, unde se va decide exact ce presupune această modificare şi care vor fi costurile ei, dar şi noul traseu ce va fi stabilit cu exactitate.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite