De ce spune Poliţia că legea maşinilor bulgăreşti este conformă cu normele UE

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Conform Curţii Europene de Justiţie, înmatricularea apare ca fiind corolarul natural al exercitării competenţelor fiscale ale statului.

Proiectul conform căruia maşinile înmatriculate în străinătate nu vor mai putea fi conduse în ţara noastră mai mult de 90 de zile într-un an a fost iniţiat din cauza înmulţirii accidentelor în care au fost implicate maşini înamtriculate în străinătate.

În nota de fundamentare a proiectului se arată că potrivit Comunicării interpretative a Comisiei privind procedurile pentru înmatricularea autovehiculelor originare din alte state membre (2007/C 68/04), „fiecare persoană trebuie să îşi înmatriculeze vehiculul în statul membru în care îşi are reşedinţa în mod normal".
„Conform jurisprudenţei Curţii de Justiţie a Uniunii Europene, înmatricularea apare ca fiind corolarul natural al exercitării competenţelor fiscale ale statului. Înmatricularea facilitează controalele atât pentru statul în care este înmatriculat autovehiculul cât şi pentru celelalte state pentru care înmatricularea într-un stat membru dovedeşte plata taxelor pentru autovehicule în respectivul stat", spun iniţiatorii proiectului.

Un alt motiv al propunerii modificărilor este impactul negativ asupra mediului. „Costurile mici ale procedurilor de înmatriculare menţionate se datorează, în multe cazuri, şi faptului că autovehiculele au un grad ridicat de uzură/poluare. Utilizarea autovehiculelor poluante are impact negativ asupra mediului", se menţionează în document.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite