„Nemuritorul“ a plecat, a venit clientul DNA

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Directorul general al Aeroportului Otopeni, Gabriel Ţară, a fost demis după o „domnie“ de 13 ani. În locul său a fost numit Sorinel Ciobanu, care este judecat pentru un prejudiciu de patru milioane de euro. După ce ziarul „Adevărul” a dezvăluit jaful comer­cianţilor, taxi­metriştilor şi valutiştilor de pe Aero­portul Otopeni, noul director spune că va rezolva situaţia în două luni.


Mai citeşte şi:
De pe Otopeni, banii zboară cu „Fly Taxi“
Bucureşti: Sandvici cu brânză à la „Otopeni” – 22 de lei!
Jaful de la Otopeni
adevarul.es - Probleme la inaugurarea Terminalului 1 al aeroportului El Prat

Directorii Aeroporturilor „Henri Coandă“ (Otopeni) şi „Aurel Vlaicu“ (Băneasa) au fost schimbaţi din funcţie, locurile lor fiind ocupate de Sorinel Cobanu, respectiv George Mihalcea. Noii-numiţi trebuie să rezolve problemele de pe cele două aeroporturi şi să ridice calitatea serviciilor.

„Am decis ca la Aeroportul Internaţional Băneasa, în locul directorului general Ştefan Mladin să îl pun pe George Mihalcea, care a lucrat la KLM şi la Lufthansa şi are experienţă amplă în domeniu.

La Aeroportul Otopeni, în locul lui Gabriel Ţară l-am numit pe Sorinel Ciobanu, care a fost propus de PSD şi a lucrat cu ceva timp în urmă la Aeroportul Băneasa, ocupându-se de organizarea aeroportuară“, a declarat ministrul Transporturilor, Radu Berceanu.

El a precizat că noii directori vor avea ca primă sarcină rezolvarea problemelor dintre taximetrişti şi „bişniţari“, creşterea calităţii serviciilor şi colaborarea pentru fuziunea dintre cele două aerogări. Radu Berceanu a recunoscut că în mandatul său anterior de ministru al Transporturilor, în anul 2007, a promis că va rezolva aceste probleme, dar „după ce am promis, am mai avut doar vreo lună la dispoziţie“, după care a fost schimbat din funcţie.

Rezolvarea problemelor, în două luni

Noul director de la Otopeni, Sorinel Ciobanu, spune că ştie despre problemele de pe aeroportul pe care îl va conduce, dar pentru rezolvarea acestora are nevoie de timp. „Vorbim peste două luni, poate chiar mai devreme. Între timp, voi evalua situaţia pentru a vedea ce este de făcut. În ceea ce mă priveşte, vreau să cresc traficul, pentru că românilor le place să călătorească, dar nu au cu ce. Eu am adus companiile low cost la Băneasa“, a su­bliniat acesta.

Preţuri mari pentru România

Ciobanu compară preţurile de la fast-fooduri şi cafenelele de pe „Henri Coandă“, cu cele de pe alte aeroporturi. „Am venit acum două zile din Marea Britanie şi am intrat în România chiar pe la Otopeni. Preţurile sunt asemănătoare cu cele de pe alte aeroporturi din lume, dar pentru România sunt mari“, a recunoscut Ciobanu.

În privinţa serviciilor de taximetrie, noul director a remarcat că, spre deosebire de Otopeni, pe aeroporturile din străinătate funcţionează mai multe firme, între care există concurenţă. Noul director a lăsat să se înţeleagă că susţine această variantă şi pentru Aeroportul Otopeni. Reamitim că la 15 iulie 2009 expiră contractul firmei Fly Taxi.

Metrou şi tren până la Aeroportul Otopeni

Ministrul Transporturilor a adus în discuţie şi câteva proiecte pentru dezvoltarea aeroporturilor. Astfel, pentru linia de metrou până la Otopeni vor fi investiţi, în primă fază, 300 de milioane de euro, de la Banca Japoneză de Investiţii. Restul de bani, un milliard de euro, la cât se ridică întreaga investiţie, vor fi luaţi de la alte bănci.

Ministrul a mai amintit şi despre o linie feroviară între Gara de Nord şi Otopeni, care se va realiza prin parteneriat public-privat. Potrivit oficialului, în zona în care în prezent nu există o infrastructură feroviară va fi construit un tunel subteran.

Jecmăneala din parcarea Aeroportului Otopeni

Până să ajungi să guşti sandviciul de 22 de lei şi să iei ţeapă dând 4,7 lei pe un euro, eşti ars chiar în parcarea Aeroportului Otopeni. Aici, tariful e unic: 3 lei pentru o jumătate de oră. Dacă stai 35 de minute, plăteşti 6 lei, că n-ai ce face. Nu se pune problema să laşi maşina pentru un city-break (excursie de trei zile la sfârşit de săptămână), pentru că s-ar putea să te coste parcarea mai mult decât biletul de avion.

Parcarea este gestionată chiar de către Aeroportul Internaţional Otopeni. Deşi au existat mai multe sesizări ale pasagerilor pentru instituirea unor tarife reduse pentru o zi, o săptămână sau o lună, conducerea de la „Henri Coandă” nu a luat nicio măsură.

Cum e la „ei“

În marile aeroporturi italiene există o diferenţiere clară între parcarea de scurtă durată şi cea pentru o perioadă mai lungă de timp. Preţul diferă atât de la aeroport la aeroport, cât şi de la o parcare la alta. De exemplu, în Aeroportul Milano Malpensa, parcarea societăţii SEA (care gestionează şi traficul de bagaje) dispune de valet (maşina este lăsată unui reprezentant al firmei, în faţa terminalului) sau de locuri de parcare „top“, foarte aproape de terminal. 

image

La Otopeni, nici măcar locurile destinate persoanelor cu handicap nu sunt respectate Foto: Marian Vilău

Pe Aeroportul Fiumicino, din Roma, staţionarea pentru o oră costă între 3 şi 5 euro, pentru cinci ore se plătesc între 11,5 şi 18,5 euro. Pentru o zi, tariful este între 28 şi 33 de euro, iar o săptămână costă 69 de euro. Comparativă, parcarea pentru o săptămână la Otopeni costă 240 de euro!

Pe Aeroportul din Barcelona există tariful de 0,021 euro pe minut pentru staţionarea de până la jumătate de oră. Între 31 şi 60 de minute, costul unui minut este de 0,033 euro. De la o oră în sus, minutul este de 0,027 euro, ceea ce înseamnă 1,62 euro pe oră. În centrul Barcelonei, tariful este de 0,045 euro minutul, iar o oră de staţionare se plăteşte cu 2,7 euro.
Olivera Taban, Cornel Toma, Răzvan Priţulescu

Sorinel Ciobanu, judecat pentru abuz în serviciu

Noul şef al Aeroportului Internaţional „Henri Coandă“, Sorinel Ciobanu, are ceva probleme juridice. El a fost trimis în judecată în august 2008, fiind acuzat, alături de alte cinci persoane, că ar fi creat un prejudiciu de aproximativ patru milioane de euro Aeroportului Internaţional Băneasa.

Schimb de terenuri la aeroportul Băneasa

Sorinel Ciobanu este judecat pentru abuz în serviciu contra intereselor publice. Conform DNA, la data de 13 decembrie 2004, a a fost încheiat un contract de schimb de terenuri între Aeroportul Băneasa şi avocatul Iulian Bogdan Năstase, acuzat în acelaşi dosar.

image

Gabriel Ţară a fost demis de la Otopeni Foto: Adevărul

Potrivit contractului, Aeroportul Băneasa dădea o suprafaţă de teren de 23.392 de metri pătraţi, situată în zona comercială Băneasa, primind în schimb un teren de 25.000 de metri pătraţi situat în localitatea Voluntari. Deşi terenul dat la schimb se afla într-o zonă cu o valoare de piaţă substanţial mai ridicată decât cel primit, Sorinel Ciobanu şi „colegii“ săi de dosar nu au prevăzut în contract plata unei diferenţe dintre valoarea celor două terenuri. Astfel, Aeroportul Băneasa a fost prejudiciat cu  4.273.472 de euro.

În perioada premergătoare încheierii contractului de schimb, Ciobanu, în calitate de director general al Aeroportului Băneasa, a ascuns reprezentanţilor Ministerului Transporturilor faptul că Năstase nu era proprietarul terenului de 25.000 de metri pătraţi.

4 milioane de euro este prejudiciul pentru care Sorinel Ciobanu este judecat.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite