Circulaţia pe DN 1, barometrul crizei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Circulaţia pe DN 1, barometrul crizei
Circulaţia pe DN 1, barometrul crizei

În august, traficul rutier între Bucureşti şi Sinaia a scăzut cu 2% faţă de aceeaşi lună din anul trecut. Cea mai  mare aglomeraţie pe DN 1 a fost înregistrată într-o sâmbătă, la 1 iulie 2009. Atunci au trecut pe ambele sensuri 50.737 de autovehicule.

DN 1 este considerat un drum naţional reprezentativ pentru circulaţia din România. Datorită sistemului de supraveghere video, tronsonul Bucureşti – Sinaia este singurul din ţară pe care pot fi făcute măsurători de trafic cu exactitate.

Numărul autovehiculelor care au circulat pe porţiunea monitorizată a crescut, în medie, cu 4 la sută în primele opt luni din 2009 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În 2008, traficul rutier crescuse cu 11,5 la sută în comparaţie cu anul 2007. Specialiştii susţin că diferenţa de procente este cauzată de impactul crizei economice în domeniul transporturilor.

Creşterea cu 4 la sută a traficului pe segmentul  Bucureşti – Sinaia este atipică dacă o raportăm la consumul de carburanţi, care a scăzut, în primele opt luni din 2009, cu aproximativ 10%. Singura explicaţie ar fi că traficul rutier greu a scăzut din cauza crizei economice, crescând însă numărul autoturismelor.

Spre exemplu, un camion de 7,5 tone consumă, în medie, aproximativ 50 de litri la 100 de kilometri, adică aproape cât şase Dacii Logan. Conform datelor transmise de Direcţia Poliţiei Rutiere, cea mai aglomerată lună din 2009 a fost iunie, cu peste 1,2 milioane de vehicule, în creştere cu 6,6% faţă de anul trecut. Cea mai mare creştere a fost consemnată în  februarie, cu 15,2% în comparaţie cu aceeaşi lună din 2008.

Record

Cea mai aglomerată zi din istoria DN 1 a fost la 11 iulie 2009, într-o sâmbătă, când pe tronsonul Bucureşti – Sinaia au circulat 50.737 de autovehicule pe ambele sensuri. De altfel, statistica arată că cea mai mare îmbulzeală pe această arteră are loc, în special, la sfârşit de săptămână.

Scăderi ale valorilor de trafic faţă de anul trecut s-au înregistrat doar în martie  (- 4,1 %) şi în august (-2 %).

image
image

Luna trecută a fost o perioadă în care mai toată lumea îşi ia concedii, dar, faţă de anii trecuţi, românii au preferat să nu mai plece cu maşinile.

image


Cristian Călin
Comisar-şef Direcţia Poliţiei Rutiere

Obiceiuri noi

Specialiştii Direcţiei Poliţiei Rutiere sunt de părere că şoferii români şi-au schimbat obiceiurile din cauza crizei economice.

image

Lucrările de reabilitare a variantei de ocolire a Ploieştiului au un impact major asupra traficului rutier   Foto: Adevărul


„În luna august s-a înregistrat o scădere a traficului pe DN 1, dar din punctul nostru de vedere este nesemnificativă. Criza economică este factorul principal care a determinat această diminuare. Luna trecută a fost o perioadă în care mai toată lumea îşi ia concedii, dar, faţă de anii trecuţi, românii au preferat să nu mai plece cu maşinile”, a explicat comisarul-şef Cristian Călin, adjunctul Direcţiei Poliţiei Rutiere. El a adăugat că traficul este în strânsă corelaţie cu creşterea numărului de maşini înmatriculate.

„Parcul auto a crescut, cu aproximativ 6%, faţă de anul trecut, astfel că e logic să crească şi traficul. Faţă de anii trecuţi, valorile de trafic din acest an nu au mai înregistrat creşteri foarte mari. De fapt, în 2009, pe DN 1, ca şi pe Autostrada Soarelui, am avut un trafic jurnalier. Oamenii au ieşit la un grătar sau la plajă, dar au plecat dimineaţa şi s-au întors seara acasă”, a mai spus Cristian Călin.

Cele mai aglomerate zile din 2009

Sâmbătă, 11 iulie – 50.737 de autovehicule
Vineri, 2 ianuarie – 48.841 de autovehicule
Duminică, 17 mai – 45.501 de autovehicule
Vineri, 5 iunie – 43.960 de autovehicule
Vineri, 10 aprilie – 43.262 de autovehicule
Luni, 10 august – 41.204 de autovehicule
Vineri, 6 februarie – 40.231 de autovehicule
Vineri, 13 martie – 39.603 de autovehicule

image
image
Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite