Cum acţionează traficanţii de maşini furate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Două luni le-a luat poliţiştilor, pentru a-l prinde pe Daniel Ionuţ Costache (23 ani) din Ploieşti, capul unei reţele de traficanţi de maşini furate. El a picat în plasă când se aştepta mai puţin.

Daniel Ionuţ Costache  a fost prins, sâmbătă, în timp ce încerca, sub o identitate falsă, să vândă unui gălăţean o Skoda Fabia (an fabricaţie 2008), pentru 5.000 de euro. A fost arestat preventiv pentru 29 de zile, fiind cercetat pentru furt, fals, uz de fals privind identitatea, fals în înscrisuri sub semnătură privată, înşelăciune şi conducere fără permis.

Maşina avea numere de înmatriculare provizorii şi era dată în urmărire de autorităţile ungare ca fiind furată. De altfel, toate autoturismele pe care membrii grupării le-au vândut, până în prezent, au fost sustrase din Ungaria.

Hoţii de maşini, ajutaţi prin lege

O altă victimă

Cercetările poliţiştilor au pornit în urma efectuării unui schimb de autoturisme, la mijlocul lunii februarie a acestui an, între un cetăţean de 60 ani din Sovata, judeţul Mureş şi un presupus individ care spunea că are 36 de ani şi este din comuna Ciorogârla, Ilfov. La momentul respectiv, mureşeanul a făcut schimbul şi a plătit o diferenţă de 6.000 de lei, însă, în momentul în care a vrut să înmatriculeze autoturismul, a aflat că actele maşinii sunt false şi că aceasta fusese deturnată de la o firmă de leasing din Bucureşti. Poliţiştii spun că în perioada următoare se aşteapă ca numărul celor care vor depune plângere să crească. Până să fie prinşi, membrii reţelei au vândut maşini în mai multe localităţi din ţară.

Drumul ,maşinilor furate

Reţeaua se „alimenta” din ţara vecină. Ionuţ făcea actele false, iar complicii săi, George Dobre, Marian Treveleanu şi Marian Andrei, mergeau la poliţie, unde obţineau numere de înmatriculare provizorie. Maşinile erau vândute în târgurile de profil, la preţuri mult sub cele practicate pe piaţă. Până în prezent, poliţiştii au descoperit şase autoturisme furate de reţeaua lui Costache. Membrii grupării postau anunţuri pe site-uri, iar preţurile mici, atrăgeau clienţii ca un magnet.

Autoturismele nu aveau taloane, dar hoţii procurau numere provizorii, după ce prezentau poliţiei documente false, în limba maghiară, care nu pot fi verificate pe loc. Furtul era depistat abia după ce cumpărătorul de bună credinţă ajungea cu maşina la RAR pentru identificare. Era însă prea târziu, deoarece chiar dacă vânzătorul le lăsa o copie după un document de identitate, acesta ori era fel, ori aparţinea unei alte persoane.

Capul reţelei nu avea permis

Poliţiştii spun că Daniel nu avea permis de conducere, iar dacă era oprit în trafic, acesta dădea datele unei alte persoane din Ploieşti, care semăna perfect cu el. Când a fost prins, asupra sa a fost găsită o carte de identitate a unui bărbat din Prahova. El a declarat poliţiştilor că nu ştie cum a ajuns documentul în buzunarul său, iar pistolul cu bile, pe care l-au găsit poliţiştii, „îl credea jucărie”. Ancehtatorii spun că până în prezent, bărbatul a folosit patru identităţi false.

Preţul mic trebuie să dea de gândit

Poliţiştii îi avertizează pe cumpărătorii de maşini la mâna a doua să verifice foarte bine documentele şi provenienţa autovehiculuilui pe care vor să îl cumpere. Şeful Serviciului Furturi Auto din cadrul Poliţiei Capitalei, Marian Iorga spune că „preţul mic trebuie să dea de gândit, mai ales dacă maşina este nouă sau în stare foarte bună şi în niciun caz nu trebuie să cumpere o maşină fără acte, chiar dacă are numere provizorii”. Mai mult, Iorga a adăugat că „ar fi nevoie de ca Legea să prevadă pedepse şi pentru traficarea maşinilor furate din alte ţări”.

Evenimente

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite