Cum vor fi testaţi elevii din clasele primare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cum vor fi testaţi elevii din clasele primare
Cum vor fi testaţi elevii din clasele primare

Cele două pachete de legi aflate în dezbatere prevăd evaluarea şcolarilor după model vestic. Legile lui Miclea propun obţinerea de opt competenţe cheie de către elevii claselor I-IV. Ministrul Andronescu vrea ca numărul maxim de ore pe săptămână să fie de 20.

Citiţi şi:
Potrivit Codului Educaţiei, Bacalaureatul va fi în două etape
Legile Educaţiei se transformă în comisia Andronescu – Miclea
Codul Educaţiei, pus în dezbatere publică


Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, s-a întâlnit ieri cu Mircea Miclea, preşedintele Comisiei prezidenţiale pentru educaţie. Cei doi au stabilit că vor căuta soluţiile cele mai bune pentru pachetul legislativ care urmează să fie asumat de Guvern la începutul lui septembrie.

În privinţa claselor primare, cele două versiuni pentru legile educaţiei au şi puncte comune, dar şi diferenţe.

Codul Educaţiei, susţinut de Ecaterina Andronescu, propune ca elevii din clasele I-IV să meargă la şcoală numai dimineaţa, iar în clasa I să fie înscrişi numai copiii care au urmat clasa pregătitoare la grădiniţă.

Un aliniat special din lege se referă la organizarea de programe de tip a doua şansă în vederea promovării claselor I-IV pentru persoane care nu au absolvit învăţământul primar până la vârsta de 14 ani. Elevii de la ciclul primar vor învăţa maximum 20 de ore pe săptămână şi vor fi evaluaţi în continuare prin calificative.

La sfârşitul claselor primare va avea loc o evaluare naţională a cunoştinţelor, prin teste internaţionale standardizate. Testările vor urmări performanţa în competenţele generale şi specifice formate pe parcursul anilor de studiu.

„Evaluările facilitează învăţarea“

Potrivit legilor lui Miclea, evaluarea elevilor de la „primar“ trebuie făcută la finalul clasei a II-a, când elevii vor fi testaţi la scris-citit şi matematică. Pe baza rezultatelor la teste va fi elaborat un plan individualizat de învăţare pentru fiecare elev în parte.

Legile lui Miclea prevăd ca elevii să fie notaţi cu note de la 1 la 10. Curriculumul naţional pentru învăţământul primar se va axa pe opt domenii de competenţe-cheie: de comunicare în limba maternă şi în două limbi de circulaţie internaţională, de matematică, ştiinţe şi tehnologie, digitale, de cunoaştere, de management al vieţii personale, antreprenoriale, culturale şi de învăţare pe tot parcursul vieţii.

Mircea Miclea susţine că scopul principal al evaluărilor este să faciliteze învăţarea. „După ce ai terminat clasa a doua şi ai învăţat scrisul, cititul şi aritmetica, se face o evaluare la nivelul şcolii Apoi, învăţătorul are la dispoziţie următorii doi ani ca să facă un plan individualizat de învăţare pentru fiecare elev şi are la dispoziţie 25% din orele alocate fiecărei materii pentru a aplica acest plan“, explică Mircea Miclea. Acesta mai spune că evaluarea de la sfârşitul clasei a patra, prin teste internaţionale, va fi un feedback despre calitatea învăţământului primar.

Părerea expertului: Marian Staş expert în programe de educaţie

image


În opinia mea, evaluările din doi în doi ani mai ales la clasele primare sunt deosebit de importante. Scopul lor principal este unul corectiv. Iar aici putem vorbi de două planuri. Primul plan implică elevii, deoarece le oferă posibilitatea recuperării rămânerilor în urmă înainte de promovarea în ciclurile superioare.

Cel de-al doilea plan priveşte  sistemul şi are în vedere adaptarea numărului de ore pe discipline, programele şcolare, manualele, auxiliare, metodele de predare.

Acest lucru ajută la construirea unui sistem educaţional mult mai eficient în ceea ce priveşte timpul de răspuns la nevoile reale ale fiecărui elev, în parte. Ambele componente conduc la o reală centrare a educaţiei pe elev, dar şi la o mai eficientă reacţie a sistemului la nevoile societăţii.

Eficientizarea sistemului de educaţie

Testarea elevilor la nivelul şcolii permite depistarea din vreme a lacunelor de învăţare. Pe baza rezultatelor la aceste teste, învăţătorul poate elabora un plan individual de învăţare pentru fiecare şcolar în parte.

image
image
Evenimente

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite