Cultura le-a adus bani sibienilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Capitala Culturală Europeană a crescut cifra de afaceri a firmelor din oraşul de pe Cibin în 2007. Turiştii au adus mulţi bani localurilor şi hotelurilor din Hermannstadt. Efectele benefice s-au văzut însă şi în celelalte domenii, şi în special în imobiliare.

Datele publicate recent de Ministerul de Finanţe relevă că marile companii sibiene au cunoscut creşteri importante ale cifrelor de afaceri în 2007. Specialiştii susţin că unul dintre cele mai importante motive ale acestei evoluţii a fost câştigarea de către Sibiu a titlului de “Capitală Culturală Europeană 2007”. Numărul mare de turişti, consumul important de produse şi servicii la festivaluri, precum şi expunerea mediatică mult mai intensă, a băgat sume importante de bani în buzunarele companiilor sibiene.

Localurile şi hotelurile au mers bine

Fluxul mare de turişti de anul trecut nu avea cum să nu crească masiv afacerile hotelierilor, lucru confirmat de bilanţurile depuse la Finanţe. Împăratul Romanilor SRL a avut cifră de afaceri cu 30% mai mare decât în 2006. Urmează, cu o creştere de 15% Continental Hotels, firma care a inaugurat anul trecut hotelul Continental Forum.

Restaurantele din Sibiu au mers mai bine în 2007, însă nu au avut creşteri spectaculoase. Marasib SRL, spre exemplu, care deţine restaurantul Mara din centrul oraşului a realizat, în 2007, o cifră de afaceri mai mare cu 12% faţă de 2006. O creştere importantă, 56%, a avut-o Redal SRL, firmă care activează în panificaţie şi deţine o reţea de cofetării.

Creşteri imobiliare

Vedetele creşterii economice, în 2007, la Sibiu, sunt din domenii diferite: Terra Invest (imobiliare), Con-A (construcţii), Dafora (foraj, construcţii, hoteluri) şi Continental (producţie subansamble auto). Afacerile imobiliare au cunoscut o explozie la Sibiu, în 2007.

Astfel, cea mai mare creştere a cifrei de afaceri a fost înregistrată de compania de investiţii imobiliare, Terra Invest. Aceasta a desfăşurat, anul trecut, afaceri de peste 127 de milioane de lei, cu 170% mai mult decât în 2006. Capitala culturală a adus şi o redirecţionare a profiturilor firmelor sibiene - Atlasib, Ana Oil - către turism.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite