Cluj-Napoca: WizzAir, pe lista neagră a Protecţiei Consumatorului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Operatorul aerian low-cost nu poate fi amendat pentru neregulile repetate deoarece nu are birou la Cluj-Napoca. Wizz Air a fost trecută pe „lista neagră” a Comi-sariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Cluj, după ce o cursă ce transporta mai mulţi pasageri români a avut o întârziere record, de 28 de ore.

 Directorul instituţiei, Mircea Radu, a declarat că deţine o listă foarte complexă, începută din vara anului trecut, cu problemele cauzate de companie pasagerilor. Reprezentanţii Comisariatului insistă de mai bine de jumătate de an să aducă reprezentanţii Wizz Air în Cluj-Napoca, pentru a purta o discuţie, însă nici până astăzi aceştia nu au primit un răspuns.

Probleme record după o întârziere record

„Nu am putut amenda compania deoarece nu are un birou pe plan local, deşi operează de aici. Nu avem cum, nu avem pe cine amenda. Vom demara o acţiune pe plan naţional, împreună cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului, poate astfel vom reuşi să remediem problemele”, ne-a spus Mircea Radu. Acesta ar vrea să ia câteva măsuri, printre care somarea companiei în ce priveşte înfiinţarea unui birou la Cluj-Napoca. Întârzieri ale curselor de la ori spre Cluj-Napoca, faptul că pasagerii nu sunt informaţi ori că nu li se acordă asistenţă, acestea sunt doar câteva din problemele cu care s-au confruntat pasagerii.
„Problemele Wizz Air sunt exact ca cele ale UPC”, a declarat Mircea Radu. La începutul acestei luni, furnizorul de televiziune prin cablu şi internet a fost ameninţat de Comisariat cu desfiinţarea, după ce birourile comerciale ale companiei au fost sigilate de inspectori. „Eu nu ştiu şi mă întreb de ce astfel de probleme există doar în ceea ce priveşte Wizz Air, nu şi în cazul altor operatori”, a adăugat acesta.
În urmă cu o săptămână, circa 130 de pasageri români au rămas blocaţi pe aeroportul Fiumicino din Roma, după ce avionul cu care ar fi trebuit să se întoarcă a fost lovit de fulger, potrivit reprezentanţilor companiei. Pasagerii au ajuns acasă după 28 de ore, fiind cazaţi peste noapte în apropierea aeroportului italian.

WizzAir a încălcat regulile

Compania a încălcat mai multe articole din Regulamentul nr. 261/2004 al Parlamentului European, cu privire la asistenţa pasagerilor în eventualitatea anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor.
Printre altele, documentul prevede că „Operatorul de transport aerian care anulează un zbor prezintă fiecărui pasager în cauză o comunicare scrisă în care sunt precizate normele de compensare şi asistenţă în conformitate cu dispoziţiile prezentului regulament”. Or, potrivit pasagerilor ultimei curse întârziate, nu a existat niciun fel de asistenţă din partea companiei ori a angajaţilor aeroportului italian.

WizzAir se disculpă

Compania aeriană spune că cele întâmplate nu trebuie generalizate. „Înţeleg că sunt probleme şi ar trebui să-i informăm cumva, dar oamenii când sunt nemulţumiţi reacţionează altfel. Nu înseamnă că dacă doi sau trei nu au primit informaţiile nici ceilalţi nu le-au primit”, ne-a spus Daniel Amzăr, purtătorul de cuvânt al companiei, adăugând că reprezentanţii companiei aeriene au informat mereu pasagerii cu privire la situaţie.
Acesta se întreabă de ce autorităţile, presa şi opinia publică reacţionează astfel doar în cazul întârzierilor Wizz Air. „Alte companii au întârzieri masive dar nicăieri nu s-a reacţionat ca la noi. Pe deasupra, reacţia pasagerilor români diferă mult faţă de cea a pasagerilor străini”, a completat acesta.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite